we zijn weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Kenneth - WaarBenJij.nu we zijn weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Kenneth - WaarBenJij.nu

we zijn weer thuis

Door: sjoukje

28 Februari 2010 | Nederland, Groningen

de laatste fietsdag zijn we nog een beetje op kompas door het platteland gefietst, weinig afstand af te leggen dus lekker relaxt over harde en zachte wegen getourd. op de grote weg waren we nog een frans stel tegen gekomen op een ligfietstandem, vreemde constructie waarbij ze ook nog eens met de ruggen tegen elkaar zitten. maar volgens dit al zeker wat ouder stel een perfecte manier waarbij je geen zere kont kreeg! in geuren en kleuren ( en in het frans) heeft de meneer kenneth alles uitgelegd over de fiets. toch iets wat je bij blijft van het fietsen door deze landen, dat er toch nog zoveel verschillende fietsen en fietsers zijn met elk hun enthousiaste verhalen ook al spreek je elkaars taal niet altijd. blijft een erg leuk onderdeel van het fietsen.
in bangkok hadden we bedacht dat we nu eens een ander gebied gingen verkennen en dus eens niet naar het backpackers walhalla maar meer naar het shopping gebied. sukhumvitroad, helaas bleek dit ook gebied te zijn waar veel oude blanke mannen een thais vriendinnetje scoren voor langere of kortere tijd. vreemd gebied en vreemde gewaarwording want in het zelfde gebied zijn dan ook nog eens veel islamitische toeristen met vrouwen in burka ( zelfs met gezichtsijzers)..groter contrast is bijna niet voor te stellen. maar ja bangkok is natuurlijk ook de stad van grote contrasten....
nog de nigtbazaar bezocht waar je naast de vele souvenirs ook de jonge hippe creatievelingen hun werk verkochten en elkaar ontmoetten, erg leuk om te zien en gaf nog weer eens een ander beeld van bangkok. het blijft een stad die niet verveeld en die wij na vele bezoeken ook nog lang niet kennen.
fietsdozen geregeld bij een fietsenzaak en dus konden we alles weer goed inpakken voor de terugvlucht. helaas wachtte op de luchthaven ons nog een onaangname verrassing ( en wij denken dat we toch redelijk ervaren wereldreizigers zijn)...ons visum was verlopen met wel 2 week! we begrepen er eerst niks van want bij ons weten krijg je als je thailand binnenkomt altijd automatisch een visum voor 30 dagen en we waren 28 januari het land binnegekomen dus dat zou precies passen....ook niet op het idee gekomen om ook eens naar de stempels in het paspoort te kijken waar duidelijk 11 februari stond..blijkt als je over land thailand binnenkomt je maar een 2 weken visum krijgt. het grapje kostte ons 175 euro per persoon! duur lesje, maar ach op de totale kosten zullen we het niet weer vinden ;-).
nu weer wennen aan het grijze en de kou en dan ook nog weer werken....

jullie zullen ons de komende tijd nog wel eens dromerig zien staren en diep horen zuchten!!

• 28 Februari 2010 - 18:58

Manon:

Arme jullie! Weer thuis! Nou, lekker blijven staren en welcome back..