14-01 Op naar Sing Buri - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu 14-01 Op naar Sing Buri - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

14-01 Op naar Sing Buri

17 December 2014 | Thailand, Singburi

De dag begon een beetje bewolkt wat we toch wel een voordeel vonden, wel een nadeel was de stevige tegenwind. Aangezien we bijna in een rechte lijn naar onze dagbestemming zouden fietsen was het wel duidelijk hoe deze dag zou verlopen.. gewoon fietsen en doorgaan. Wat ons beide opviel dat het land veel schoner leek, minder afval langs de weg en zeker minder lege bruine flesjes van de Thaise redbull..en de bijbehorende scherven.
Toch wel weer fijn om op de fietsen te zitten en van de omgeving te genieten en naar de natuur en vogels te kijken. Sjoukje had haar balboekje snel gevuld met menig vogelsoort maar t boekje van Kenneth had iets meer tijd nodig.. Bij aankomst in Sing buri waren we wel blij dat we er waren. Lastig is dat niet altijd even duidelijk is aangegeven wat n hotel is maar dat komt met name aan ons gebrek aan Thais en hun schrijfwijze.. Lijkt n beetje op Kenneths handschrift maar dan met een andere betekenis.. Blij dat we een hotel zagen in dit nietszeggende dorp direct ingecheckt ook al had dit hotel zijn gloriedagen ergens in de jaren 60 achter zich gelaten. Maar desondanks was t schoon en was t matras ruim voldoende om er makkelijk op in slaap te vallen. Toch even een wandeling gemaakt door het dorp omdat er toch gegeten moet worden en we hoopten dat we ergens nog een biertje konden doen. We hadden nog geen 100meter gelopen of aan beide kanten van de weg waren nog 2 hotels waarbij het leuk dat er een stevige prijsoorlog aan de gang was.. echter geen reden om te verkassen. Door het dorp liep n grote rivier, altijd handig om wat verder te kunnen kijken. Bijna aangekomen bij de rivier ontwaarden we een echt café! Dit moest natuurlijk gevierd worden met een Chang biertje! Prima café en lekker gezeten, echter de maag begon protesteren dus alleen vloeibaar was blijkbaar niet voldoende. Langs de rivier gelopen en zagen daar een ander vrij nieuw hotel mét een buitenterras waar ook nog eens werd gegeten. Dus prima kans op onze magen te vullen met Thaise voeding.. Buikje vol dus de keet kon weer worden opgezocht voor een goede nachtrust om de volgende dag Uthai Thani te gaan...

• 17 December 2014 - 09:08

Manon:

Nou, t fietsdagboekie start weer :)! Een lekke band in jaren ...! Tsjee, dat moeten wel heel goeie bandjes zijn. Ben benieuwd wanneer jullie een jaar gaan fietsen zoals de Amerikanen. Maar eerst lekker genieten van deze vakantie :).