Khao Sok NP - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Khao Sok NP - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Khao Sok NP

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

12 Mei 2016 | Thailand, Ban Khao Lak

Na de relatief lange dag zou de rit naar Khao Sok iets van 75km.. Maar aangezien ik weer de kust zou verlaten zou de kans zeer groot zijn dat het weer heuvelop zou gaan.. dus toch enigszins op tijd eruit. Klimmen kost tenslotte nog steeds meer tijd dan afdalen.
Na een aardig ontbijt even langs de 7/11 om wat poeder dorstlesser te kopen en nog wat gewoon drinken

Eerste stukje was bekend terrein, althans al met de bus afgelegd en ook nog van de andere kant maar toch. Lekker stukje en nog niet al te druk. Wist dat er twee opties waren, de 'normale' weg tussen Ranong en Surat Thani en een tweede een meer binnendoor route. Uiteraard voor de laatste optie gekozen dit omdat ik het liefst op een zo rustig mogelijke weg fiets.
En zoals zo vaak is het altijd een beetje puzzelen waar de afslag is. afslagen genoeg maar welke moet je nu hebben. Komt natuurlijk ook omdat het een alternatieve route is en de borden plaatsers geen rekening kunnen houden met een willekeurige fietser die wat anders wil..
De gok weer genomen en al snel overtuigd van de juiste route.. en wat een route..lekker tussen de bomen door, mooi asfalt en het geluid van de natuur.. Hier en daar was te klimmen maar al met al rolde t lekker door.
Natuurlijk hier en daar een moment van twijfel bij de paar scheidende wegen.. gelukkig gaf de digitale map vaak wel uitkomst en anders met de kompas de juiste richting op.. Nog bijna de verkeerde kant op gereden omdat het de logische keuze leek..maar een weg wordt soms toch door de natuurlijke omgeving bepaalt en die lijkt niet altijd logisch wanneer je naar een eendimensionale kaart kijkt...
De juiste richting opgereden en na een tijdje weer op reguliere weg gekomen. Meestal zijn er onverwachts meer klimmetjes, meer hitte of andere 'tegenslagen' maar vandaag eindelijk een meevaller.. het NP ljikt dichterbij dan verwacht en ook nog eens met 10km. Bij de afslag toch een extra check of het wel zeker de goede afslag was.. tenslotte wil je niet te veel extra km's maken.. ook niet wanneer je al n bonus hebt gehad.. En inderdaad de juiste afslag, dan weer even op zoek naar het hotel/guesthouse/resort.. men neemt het niet zo nauw met de aanduiding van een onderkomen.. Bij aankomst direct de eerste nederlanders tegen gekomen..mooie hut en lekker gecrashed in de kamer.
Het resort zonder zwembad maar wel met achterliggende rivier is blijkbaar zeer bekend bij Nederlanders want er waren nog vier andere Nederlanders aanwezig.
na een onrustige nacht met teveel ongenodigde gastjes in mijn bed (mieren met honger en ander soortachtige beestjes, van huis gewisseld. genoten van een rustdagje in een natuurlijke omgeving. Dit terwijl de meeste gasten een dagje NP doen om daar te wandelen en met een bootje een stukje af te leggen.. Aangezien ik elke dag door de natuur fiets is bij mij de behoefte een stuk minder dan bij de backpacker die zich laat verplaatsen met behulp van een minivan, bus waarin men nauwelijks tot niet kan zien, horen of ruiken.. Elke dag werk ik me al in het zweet dan soms gewoon geen zin om dat ook nog te doen wanneer ik even een dagje niet op de fiets zit..
Ondanks dat het op dit moment nog erg goed, droog, weer is sluiten veel zaken hun deuren zo ook waar ik verblijf. Kan dus nog net een dagje blijven voordat de deuren voor n paar maand sluiten. Voor andere mensen betekent het verplaatsen naar een andere plek. Zeulen met bagage in de hitte is dan geen pretje..
De volgende ochtend zou de laatste rit zijn. een tochtje van 125km naar Surat thani.. the end of the road.. aangezien ik toch behoorlijk geklommen heb richting Khao Sok verwacht ik uiteraard dat ik de nodige meters mag dalen.. Maar of ik dit ook ga meemaken dat zal ik morgen meemaken.. Vrees dat mijn verwachtingen wel weer eens niet zullen gaan uitkomen.