sucked in by the city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu sucked in by the city - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

sucked in by the city

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

01 April 2017 | Thailand, Bangkok

De afgelopen dagen jullie niet verveeld met verhaaltjes over het wel en wee van deze reiziger.... dit had n vrijeenvoudige reden, lethargie. Het niets willen doen anders dan n beetje slapen, tv kijken, rondhangen in de omgeving van khao san road en daar wat lamzakkerig bier drinken eten... kortom een gemiddelde dag van een backpacker die 'op pad' is..
Na n paar dagen wordt dat n ritme waar je vrij makkelijk in terecht komt en prima is vol te houden...
sprak tijdens de lunch een Engelse jongen die lang op reis wilde blijven.. maar was nog niet verder gekomen als Chiang Mai waar ie n paar week had rondgehangen en nu was zijn briljante plan om de rest van zijn tijd in Thailand in Bangkok te blijven totdat zn visum was verstreken.. tja ieder zijn pret zullen we maar zeggen.
Maar goed na wat dagen hangen zonder weinig concreet maken van n plan de kaart erbij gepakt.. stap 1 was gezet, stap 2 een startpunt, eigenlijk was ik daar ook snel uit Surat Thani zou et worden en dan via de oostkust richting de westkant. Mijn eerste plan om ook nog even n stukje Maleisië mee te pakken heel snel vergeten .. dat zou n zeker elke dag racen worden en dan nog zou t denk ik niet lukken.
Stap 3 ook gehad, de route. Stap 4... ff de boel aan de kant en biertje doen..na eerst ergens te hebben gezetenen naast mij wat blasė gelul mogen aanhoren welke plaatsen hijwas geweest en waar t schoon was, mooi, groots whatever, Blasė wellicht maar zijn tafelgenote bleef wel zitten, n deurtje verder gegaan. Dicht bij t hotel nogn biertje gedaan en mijzelf maar uitgenodigd bij een gast die ook alleen was. Daar de rest vd avond mee doorgebracht, gezellig en mooi weer laat op bed, n ritme of patroon begint zich te ontvouwen. Had ergens de dagen ervoorn foto gemaakt vd vertrektijden vd bussen dus wist dat die rond 1800 zouden vertrekken. Nog voor de middag oppad e dacht nog snel ff de was te laten doen.. helaas zo snel gaat t dus ook weer niet.. dus dan nog maar ff metde taxi richting de shoppingmalls, gewoon omdat t kan. Kort bezoekje en met de skytrain richting de riviertaxi. Op die manier weer veel toeristen dingen gedaan.
Ff n ontbijt/lunch genoten en toen werd t tijd voor stap 5, regelen ve busticket ... op zich is dat in Bangkok vrij eenvoudig want er zijn bijna net zoveel reisbureaus als she-males.. echter het willen meenemen van een fiets maakt t dan wel weer n queeste... kreeg dan ook overal te horen, dat ene woord, nee... vervelend. In Nederland lukt t überhaupt niet maar in Azië kan bijna altijd alles mee... of niet...
mijn zinnen gezet om mij aan de kracht vd Bangkok magneet te verlossend dus die bus moet gehaald worden..

• 01 April 2017 - 19:25

Berten Idaline:

Hoi Ken,

Leuk dat je weer op reis bent! Ik heb vanmiddag een lekker bakje bij een hele lieve vrouw gedronken .....je moeder . Mijn Kennie is zo lief voor me heeft ze wel 10 keer gezegd!
    Doe wel voorzichtig Ken vooral met de afdalingen, boodschap van je moeder. Nou we lezen de verhalen wel weer! Goede vakantie !

• 01 April 2017 - 20:06

Aleida:

Leuk Kenneth om je belevenissen weer te volgen. Veel fiets- en reisplezier!