the unknown- steaktown - Reisverslag uit Trang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu the unknown- steaktown - Reisverslag uit Trang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

the unknown- steaktown

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

08 April 2017 | Thailand, Trang

Na een rustdagje in Trang die verder weinig omhandenhad dan de was regelen, wat eten, wat rondhangen, wat eten, lezen..(get the picture?), weer de boel op de fiets gehangen.
Na een zeer vriendelijk afscheid weer op weg voor zo n 80km .. de bestemming was bekend, Phattalung....
Tja ook niet direct n dorp die je met aardrijkskunde hebt geleerd, althans niet wanneer je in Nederland naar school bent gegaan...
De vorige dagen me na al die jaren van weigering, braafjes ingesmeerd maar vandaag bewolkt dus ... zo n vaart zal t niet lopen..
En vandaag weer zon dag datje beseft dat zoveel meer mooie gebieden zijn dan de toeristen weten. Maar geldt dat ook niet voor ons eigen land? Maar als je maar n paar weken hebt dan zal de keuze niet vallen op n weg tussen Trang en een ander onbekend dorp zonder strand of toeristische trekpleisters. Daarbij komt dat vanachter t venster ve minivan het allemaal wat goed zien en te ervaren is.
Vandaag de normale rechtstreekse weg genomen.. dat was al ver genoeg en was r ook vanuit gegaan dat t niet al te druk was..en dat klopte.. mooie weg door karstgebergte met n enkel klimmetje.. fijne is dat bij de meeste hogere bergjes dst van ver al zichtbaar is dat de top in zicht is..ofwel n bordje of n tempeltje of boeddhabeeld. In de laatste gevallen toetert men even.. dat bracht in t verleden nog weleens verwarring bij mij, ons teweeg. Dachten dat ze voor ons toeterde.. maar we weten nu beter.
Als de meeste dagen zo tussen 1230 en 1300 in de plaats van bestemming waarna t zoeken begint.
dankzij internet veelal wel n idee welk hotel t gaat worden maar vergis me dan toch weer in de grootte van zo n dorp of eigenlijk stad en raak dan nog weleens van t padje.
en ook nu weer, eve n afgeleid door n bord voor n hotel. Daar zijn er wel meer van maar de ervaring heeft geleerd dst je soms even beter kunt gaan kijken. Niet alles hotels zijn opgenomen in de gidsen of staan op hotelssites.. en beter n nieuw hotel waar als t al zegt nog nieuw is dan vergane glorie. Maar deze keer geen geluk dus maar weer focus op de keuze. Was in de veronderstelling dat t zich in de buurt was vh station. Ten eerste mocht dat station de naamvan station nauwelijks dragen en ik had t volkomen verkeerd.. not even close vh station. Na wat zoeken toch gevonden. Vriendelijk volk en n kamer die betere tijden gekend.. komt ook deels omdat ze in de 'luxere' hotels tapijt in de kamers hebben maar die daarna niet meer lijken te reinigen..
maar ook daar kon ik prima mn middagtukkie doen...
buiten was de middag regen begonnen binnen hadden ze de minstens 15meter hoge waterval aangezet..dat maakt ook best n herrie...
na mn daagselijkse lamlendigheid maar eens n wandeling gemaakt. Ten eerste dus voor wat anders dan alleen in t hotel aankomenen en de volgende dag weer vertrekken. Ten tweede omdat ik weer s wat geld nodig had en niet onbelangrijk, ik kreeg na t skippen vd lunch wel wat trek..
Tijdens mijn zoektocht naar t hotel al opgevallen dat er meerdere steakrestaurant s waren.. en om ook weer s war anders te eten en mezelf te tracteren daar gegeten. Uiteraard n enorme uitspatting, n keer zoveel als anders maar in Nederland heb je net n iets duurder voorgerecht.. gaat dus nergens om..
teruglopend naar hotel nog meer steak restaunts tegengekomen. Blijkbaar is dit n regionale specialiteit oid.. heeft mij in ieder geval goed gesmaakt.

Teruggekomen op zoek naar hotels in de volgende bestemming, Hat Yai. Wel handig om wat te kijken wat t is n beste stad... daarbij ook alvast gekeken naar de dagen erop... dat laatste stemde minder gerust. Toch iets minder toeristisch aan t strand dsn verwacht. En dus weinig hotels.. een kleine twijfel kwam bij me op... was het nu wel zo handig om naar Hat Yai 'te moeten'?
Nog wat op de kaart gekeken en de conclusie the freebird gaat de andere kant op! Weer richting t noorden, nog wat kijken was de conclusie dat t Thung Song ging worden. Dit ook omdat daar voldoende hotels waren.. wel zo handig.. veel hotels houdt ook vaak in dat er wel winkels zijn..
Enige nadeel veel, heel veel rechtdoor fietsen.. op n waarschijnlijk drukke weg..
maar s op tijd weg en dan hopen op n snelle rit..