at last.. a thing to repair - Reisverslag uit Thung Song, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu at last.. a thing to repair - Reisverslag uit Thung Song, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

at last.. a thing to repair

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

10 April 2017 | Thailand, Thung Song

Voor t eerst weer n hotel waar t ontbijt vanaf 7.30 kon worden genuttigd. Ik ben onderhand ernstig te twijfelen aan t vroege opstaan vd Thai.. in mn geheugen had ik iets dat er altijd vroeg kon worden ontbeten maar of r is iets veranderd in t gedrag, of ik vergis me volledig en is t vroege ontbijt in n ander land...
in ieder geval was ik de enige gast die om half zeven stond te popelen om t ontbijt te nuttigen. Nou ja er was ook n mus die t buffet en met name de rijst had ontdekt.
Het meisje vh buffet was vrolijk en was een van de weinige thai die in t Engels een gesprekje durfde aan te gaan. Een welkome verassing en begin vd dag.

Het vervolg laat zich raden, tassen, uitchecken, tassen op fiets en vertrekken. Die laatste duurde 2 meter omdat ik even vergeten was dat ik t slotje had bevestigd. Die zat nu dus in het achterwiel gedraaid. Verdraaid niet handig en dat was t tweede slot en tevens laatste die ik had... niet heel erg want eigenlijk gebruikt ik ze ook nauwelijks.. de eerste was bij aankomst al toe aan destructie omdat ik t sleuteltje kwijt was... kortom vertrouwen op de goedheid en beperkte lengte vd Thai is eenvoudiger..
lekker op weg en nog n paar kilometers gevolgd door n blanke man op n fiets met kleintje achterop. Even geprobeerd om n praatje aan te knopen maar verder als n vage glimlach kwam ie niet... dus maar weer gewoon verder peddelen... t eerste 10km nog wat bochten in de weg maar daarna was t een lange rechte weg. Zou maar iets van 45km duren dus niet veel verassingen te verwachten.
Behalve dan de regelmatige politiecomtroles die er op dit traject plaatsvonden.. komt ofwel dat dit n weg is die richting de grens gaat of omdat vanwege t Thaise nieuwjaar veel mensen vakantie hebbenen t n mooi moment is om te controleren. En ook hier staat de politie achter bosjes wanneer ze met n laser snelheid controleren...

Na wat afgestompte km met n nodige geraas van verkeer toch ff afgestapt om te kijken of die parallel weg n optie was... de kaart geeft geen uitsluitdel en de alternatieve route die ik eigenlijk voor ogen had was ook al niet meer echt aantrekkelijk.. Kenny was r wel ff klaar mee..
Bij t pakken vd fiets zo maar aan t achterwiel gevoeld.. en tot mijn verbazing en lichtelijke irritatie zat r enorm veel speling op de lager.. en dsn ook echt veel... om die speling er goed uit te halen heb je conussleutels nodig.. niet echt iets wat je meeneemt op je fietsvakantie.. en met frustratie en irritatie opgestapt maar net zo snel er weer vanaf. Het kan zo zijn maar ff kijken, controleren en prutsen kan vast geen kwaad.. dus tassen er vanaf, wiel eruit, zo nu en dan razend verkeer en die hete koperen ploert te schijnen.. zalig..maar gelukkig een lekker muziek uit de oordoppen en dus eigenlijk weinig aan de hand..
wiel eens rustig bekeken en n dustcap verwijderd. Tja diagnose was correct, veel speling, oplossing conussen aandraaien. Had wel n multitool bij me en dus daar maar eens wat geprutst. Kreeg in ieder geval de moer vaster en dus heel wat speling uit de as.. mission succeeded.. Uiteraard weer in mm nopjes met mijzelf, er is niet veel voor nodig...

Met lekker doorfietsen weer mooi op tijd in t dorp van bestemming.. in het meest kleurrijke hotel van het dorp maar dat kan ook snel aangezien de meeste gebouwen veelal een of twee kleuren hebben.
prima hotel, maar wel even n taalbarrière maar dat is veelal snel opgelost wanneer t over geld gaat n hoeveel iets moet kosten..
geïnstalleerd en siësta tijd.. daarna ff het wiel nog n keer eruit en nog iets meer speling eruit zonder dat ie te vast loopt. Daarna voor een van de eerste keren n rondje gefietst door n dorp.. en weer verbaast over de grootte. Ziet er toch niet zo uit op de kaart...rondje zorgt tevens ervoor dat ik n beetje n idee heb waar ik zoal in de avond kan eten... en eventueel die kroeg voor t biertje..

grappig is wel dat Thai ofwel n soort van eettent, restaurant of eetkar hebben of daar eten.. er zijn maar weinig Thai die thuis eten. Kan me daar wel iets bij voorstellen aangezien je voor heel weinig op straat kunt eten.
s avonds naar het uitverkoren restaurant gelopen.. net iets meer dan de kleine plastic stoeltjes en tafels maar t grote voordeel was dat er hele grote foto s hingen van verschillende maaltijden.. mocht ik er niet uitkomen dan kan ik altijd nog iets aanwijzen..
en t begon met n formuliertje in t thias waarop ik, denk ik, zou kunnen aangeven wat ik wilde bestellen... dat is nog steeds n probleem, begrijp niets van hun schrift. Maar gelukkig, altijd n behulpzame Thai om te helpen. En zo weer n prima maaltijd gehad....bij superaardige mensen en je gewoon helpen.. weer n mooie dag en blij dat ik weer aardige, spontane en eerlijke mensen heb mogen ontmoeten.

Morgen relaxed dagje fietsen naar de regionale hoofdstad, Nakhon Si Thammarat. Weer zo n plek waar ik waarschijnlijk niet hoef te verwachten dat ik n westerse toerist tegenkom. Daar twee nachten in n luxer hotel dan anders, gewoon omdat t kan en hoop op goed Internet zodat ook ik Parijs Roubaix kan volgen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth

In het verleden veel gereisd waarbij veel landen gezien zijn vanachter het glas van locale transportmiddelen. Sinds een paar jaar veel gebruik van de fiets voor de verplaatsing in de landen.. Al fietsend maak je de omgeving en mensen intensiever mee wat het meer een reis dan vakantie maakt...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 152554

Voorgaande reizen:

05 April 2019 - 05 April 2019

The end of an era

01 Oktober 2018 - 01 Oktober 2018

Golden Triangle

27 Maart 2017 - 19 April 2017

Here we go again..

22 April 2016 - 13 Mei 2016

same same.. but different

29 September 2015 - 29 Oktober 2015

Wrapties goes Thailand

11 December 2014 - 24 December 2014

Prathet Thai....

18 December 2013 - 18 Januari 2014

Cuba libre..

13 December 2012 - 14 Januari 2013

duizend pagodes

25 Maart 2012 - 03 April 2012

Marsa Alam

12 November 2011 - 12 December 2011

Vietnam..again

10 December 2010 - 01 Januari 2011

duiken sipadan

28 November 2009 - 27 Februari 2010

Reis(t)trappen

26 November 2005 - 24 December 2005

Amsterdam - Dakar / Barreltocht

Landen bezocht: