principes...&something to fix 2 - Reisverslag uit Nakhon Si Thammarat, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu principes...&something to fix 2 - Reisverslag uit Nakhon Si Thammarat, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

principes...&something to fix 2

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

13 April 2017 | Thailand, Nakhon Si Thammarat

Als al geschreven t zou n kort en relaxed stukje fietsen..
en zo geschiede..
blijkbaar was ik uitermate relaxed want ik zat binnen no time in een flow want het dorp waardoor ik de dag ervoor nog doorheen kwam... nooit gezien..gewoon één met fiets en natuur.. de omgeving is er inderdaad mooi maar dat wordt wel snel anders na de eerste 15kilometers.
Maar voordat t zover, mocht ik nog wel even wachten voor die spaarzame trein die er zo n dag voorbij komt..best knap om t zo te plannen.
Daarna weer langs tentjes met de streekproducten.. en streek is veelal zeer beperkt. Overal in Thailand staan tentjes die exact hetzelfde verkopen om na n aantal kilometers te stoppen en daarna te worden vervangen door t anders.
Dus na 15km tegen t principevan terugrijden op de lange rechte weg naar Nakhon Si Thammarat te zijn gekomen was t weer n kwestie van n beetje rondkijken en doorfietsen.
In het algemeen is de route niet heel lastig om te volgen, aangezien er niet zoveel keus is.. dat wordt direct anders als er stad aan te pas komt.. afslagje te vroeg of missen is dan wel eens best vervelend. Ook omdat je niet overal evenkan keren. Bedenken nog wel eens n middenberm die hoog en beplant is..of dat t eenrichtingsverkeer is.. zo dus ook in Nakhon Si..maar toch nog vrij overzichtelijk en was tgv t beperkt aantal kilometers mooi op tijd bij t hotel.. had bedacht dat t wel s n mooi, goed hotel mocht zijn... had zelfs nog gezocht naar iets met een zwembad maar die was niet aanwezig is n centrum.
maar kan niet anders dan met lof over mijn eigen keuze praten. Ruim opgezet, laag bouw met in t midden n lange (open) tuin en elke kamer had n heel klein tuintje waar je metname naar keek met de deur dicht en de airco aan.
en voor het eerst n geheel rookvrij hotel! Dit is bijna uniek in Thailand aangezien je nog in veel kamers mag roken..
had gehoopt dat t betere hotel ook beter internet zou betekenen. Helaas was dat niet helemaal t geval maar toch nog P-R kunnen volgen..
daarna nog even de plaatselijke kroeg bezocht waar deze keer wel verstaanbare muziek werd gedraaid.
De volgende dag beetje rondhangen, beetje lezen en kijken wat de voorlaatste bestemming ging worden Sichon of iets verder. Werd t laatste en met dat besluit kon ik relaxed n hapje gaan eten bij de plaatselijke middenstand. Weer netjes geholpen aan een maaltijd die ik zelf niet direct gekozen zou hebben maar geen slechte keuze..
met nog twee happen te gaan voelde ik een bekend iets, een hard stukje en een gevoelig stukje kies... en ja een stuk kies afgebroken. De vulling stond wel gepland om te worden vervangen na mn vakantie maar er was daarvoor niets gepland.. voorzichtig gevoeld en leek erop dat er 'slechts' sprake was van een stukje zijkant zonder dat er wortelkanalen of zenuwen bloot lagen. Maar toch n beetje jammer dat t nu gebeurt. Maar aangezien ik de schade als beperkt afdoe, moet t nog wel twee dagen vol te houden zijn en dan in Surat Thani wel bedenken wat we doen.. wel weer something to fix..

eerst eens de nacht door en hopen dat t gevoel zo blijft.. fingers crossed.