Boven de mighty mekong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Boven de mighty mekong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Boven de mighty mekong

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

06 Oktober 2018 | Thailand, Chiang Khong

De avond ervoor rustig met hoofd op t kussen gelegd, gerust omdat morgen een eenvoudig dagje fietsen zou gaan worden.. tenslotte veelal naast de mekong ..water zoekt de weg van de minste weerstand en de mekong is bevaarbaar zonder watervallen of iets dergelijk. ook niet te ver, weer Rond de 80 km..
Mijn chill mode zorgde ervoor dat ik de wekker niet had gezet en pas rond 7.30 mijn nestje uitklom.. mmm dus in n iets hogere versnelling t ontbijt gegeten .. wat ook niet teveel voorstelde want gezien het aantal gasten hadden ze t buffet maar gelaten voor wat t was en kon ik kiezen vd kaart..
binnen n uur gepakt n gezakt op de fiets, de afslag naar Chiang Saen was vlakbij t hotel dus prima start..
Direct de borden dat t nog 40km naar de golden triangle was.. zalig cruisen want beet wind in de rug en gewoon vlak...
dekilometers vlogen eindelijk weer eens onder de wieltjes door en was mij alweer aan t ‘rijk rekenen ‘ dat ik heel op tijd zou aankomen...
aangezien t lekker ging en ik ruim op tijd in Chiang Saen Wase n ik verrast werd door n oude toegangspoort en extra rondje door dit dorp gemaakt.. en het viel mij eigenlijk niets tegen.. hadden nog een deel van de oude stadsmuur staan n nog enkele oude tempels.. een dorp wat eigenlijk meer zou verdienen maar door de ligging en niet te weinig andere zaken nooit n trekpleister zal worden...
En hier was t dat ik mijn eerste blik weer kon werpen op de mighty Mekong! Is gewoon n brede rivier die de grens vormt tussen Thailand en Laos maar toch ... toch n gevoel van hé daar is ie weer.. dorp uit en opeens was Chiang Khon verplaatst.. lag opeens 20km verder... maar aangezien t relaxed tochtje was geen centje pijn, gewoon t vlakke water van de mekong volgen... althans dat was de bedoeling.. op de kaart lijkt zo n weg vlak naast de rivier te lopen, in werkelijkheid zit r n best stuk tussen..en hoe verder vd rivier hoe groter de kans dat de weg minder vlak is... en zo ook vandaag ...
mijn humeur werd weer eens getest door beklimming met stijgingspercentage tot 16%! Kortom de laatste 20km had t nodige in petto voor mij qua klimmen .. wat n vieze klimmetje... daarbij werd ook volkomen duidelijk dat t lichaam en metname de benen t wel mooi tijd vonden voor n rustdag ..
Gezien t dorp wel voldoende backpackers zou hebben ook niet verkeerd om hier n rustdag te hebben. Had al wel besloten dat t dan wel lekker is om (weer) n zwembad te hebben n een tuin oid... dan blijven er weinig opties open en aldaar n hotel 3km uit t centrum maar op de fiets is dat geen probleem dan na diner gewoon blijven rondhangen ...
T was even zoeken maar dan toch dat hotel gevonden .. super zwembad, paar jaar oud en dat zwembad was gewoon privé dankzij de afwezigheid van andere gasten... hou t hier wel ff vol..
Vanavond s kijken wat r nog te doen is .. Rin bar zou volgens de Engelse eigenaar goed eten n uiteraard t bijbehorende biert je hebben...
Op de heenweg niet veel backpackers of eigenlijke westers ogende mede aardbewoners gezien, tenslotte draag je niet de hele dag je backpack .. wellicht dat zij zich verstopt hadden of t is gewoon laagseizoen ... bijkomend schijnt dat door de friendship bridge ook n deel t dorp niet meer aandoen maar dat lijkt mij n behoorlijk ritje naar de volgende bestemming .. we gaan t meemaken zolang ze die bar maar niet opeens sluiten !

  • 07 Oktober 2018 - 17:19

    Idaline:

    Hoi Kenneth,

    Nou, ik heb in een kwartiertje een paar dagen met je meegefietst en ik voel mijn benen, die lui op de bank lagen, nu al verzuren. Man o man. Ieder zijn kwelling. Fantastisch, wat jij over hebt voor je grote liefde. Ik wens je een mooi parcours. En mooie ontmoetingen onderweg. En dat de relatie met je fiets gevierd wordt. Misschien wel verdiept. Natuurlijk boeit mij de vraag wat jou bezielt om weer in zo’n fietsavontuur te duiken. Ik hoop dat het je zin geeft in het leven. En dat heeft niets met zingeving te maken. Liefs van hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth

In het verleden veel gereisd waarbij veel landen gezien zijn vanachter het glas van locale transportmiddelen. Sinds een paar jaar veel gebruik van de fiets voor de verplaatsing in de landen.. Al fietsend maak je de omgeving en mensen intensiever mee wat het meer een reis dan vakantie maakt...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 152552

Voorgaande reizen:

05 April 2019 - 05 April 2019

The end of an era

01 Oktober 2018 - 01 Oktober 2018

Golden Triangle

27 Maart 2017 - 19 April 2017

Here we go again..

22 April 2016 - 13 Mei 2016

same same.. but different

29 September 2015 - 29 Oktober 2015

Wrapties goes Thailand

11 December 2014 - 24 December 2014

Prathet Thai....

18 December 2013 - 18 Januari 2014

Cuba libre..

13 December 2012 - 14 Januari 2013

duizend pagodes

25 Maart 2012 - 03 April 2012

Marsa Alam

12 November 2011 - 12 December 2011

Vietnam..again

10 December 2010 - 01 Januari 2011

duiken sipadan

28 November 2009 - 27 Februari 2010

Reis(t)trappen

26 November 2005 - 24 December 2005

Amsterdam - Dakar / Barreltocht

Landen bezocht: