The countdown has started, road to Long - Reisverslag uit Rong Kwang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu The countdown has started, road to Long - Reisverslag uit Rong Kwang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

The countdown has started, road to Long

13 Oktober 2018 | Thailand, Rong Kwang

Na een nachtje in Rong Kwang, gewoon weer op tijd opgestapt en met n lekker windje in de rug lekker in gang geschoten.. de bomen zorgden voor n lekkere schaduw zodat de hitte niet echt opviel.. na een tijdje moest er toch weer geklommen worden, maar aangezien de helft er bijna op zat was dat niet echt erg en was t gewoon weer beetje doorharken en zorgen dat ik niet overhit zou raken. Aangezien de eerste helft binnen de twee uur waren gegaan, ook niet echt bezig met eten en drinken.. tenslotte ff heuveltje over en dan uitbollen.. dat was zo beetje de gedachte.. toch maar ff gegeten want niets erger dan jezelf uithollen niet alleen voor de dag zelf maar ook voor de aankomende dagen ook al zijn t de laatste dagen...
Had uiteraard weer de kleurtjes gekeken op bekeken en dan leek t toch dat na de afdaling weer gewoon een open terrein zou zijn.. niets was minder waar, bleef tussen de bomen en bleef t toch n beetje glooiend tot aan t einde. Long binnen rijdend was wel weer leuk. Echt n Thais stadje met toch n eigen persoonlijkheid, dacht dat ik wel weer snel een hotel zou zien maar had toch weer n appje nodig om te zien waar wat n hotel was.. stond eerst voor de 24 uurs hotel maar ze had toch ook nog n paar andere huisje aan de andere kant vsn de straat.. wat mooier en netter en dus heeft dit luxe baasje daar voor gekozen .. kost tenslotte toch al snel €7,50..
Eerst ff geslapen maar wilde de middag niet naar buiten aangezien de koperen ploert wel heel sterk aan t stralen was... dus ff uitgesteld tot na vijven.. mooi moment van de dag met de zon die langzaam onderging .. de charme van het dorp werd n beetje uitvergroot door de getrokken schaduwen.. een van de weinige dingen die ik niet zo snel zag was een eettent.. wel opeens n 7/11.. was eigenlijk op weg naar de Tesco maar dit was uitermate prima .. en daar voor t eerst bedacht dat ik geen zin had om nog op zoek te gaan naar... dus zo’n bak met instant noodles gekocht en op de kamer opgegeten met n uiteraard t bijbehorende biertje...

Al met al, nog twee dagen fietsen dan zit t erop ...lichaam vindt t ook wel mooi geweest, merk dat die toch minder snel of weinig herstelt ...de twee rustdagen zijn wellicht toch iets te weinig in combinatie met de inspanningen die ik heb moeten verrichten in de afgelopen week.. maar goed straks weer voldoende tijd voor supercompensatie..
Morgen Lampang, slechts 60km maar nog wel de nodige hoogtemeters dus zal nog wel ff n klusje worden maar zolang ik doortrap kom ik vanzelf bij Lampang om daar na twee weken die baard eraf te halen.. heeft in de afgelopen weken prima gefungeerd als natuurlijk bescherming tegen de zon maar mag er nu wel n keer af.. merk dat t niet helemaal mijn ding is en niet soignee is.. ;-)
Beetje soignee terugkomen kan geen kwaad..