down under - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu down under - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

down under

Door: sjoukje

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

07 Februari 2010 | Thailand, Phuket

vanuit changmai het plan om toch zo spoedig mogelijk naar het zuiden te komen zijn we nog 2 dagen wezen fietsen. korte tochten en nog leuke dingen gedaan, dag 1 hebben we overnacht in het elephant conservation center al war we de volgende ochtend vroeg kennis konden gaan maken met de mahouts en hun olifanten. erg grappig om te zien hoe ze badderen en dan kopje ondergaan en hun kont nog net boven het water houden terwijl de mahout dan balanceert op hun kont om niet nat te worden. ook was het mogelijk om een drie daagse cursus tot mahout te doen en we zagen dan ook de eerste begin ervan, er ongelooflijk hoe makkelijk en relaxt de olifanten er onder zijn. ik heb nog een tochtej gedaan op een olifant en het meest bijzondere is toch wel dat ze met hun grote gewicht eigenlijk geen geluid maken tijdens het lopen, alsof ze op kussentjes lopen. verder in lmpang nog een van de oudste houten tempels bezocht met vele nog redelijk intact zijnde schilderingen, was erg sfeervol. kenneth heeft nog een speciaal klein hokje mogen bezoeken waar vrouwen niet welkom waren..wat hij daar gezien heeft ????
in lampang om de nachttrein naar bangkok en van daaruit de reis naar het zuiden verder geregeld. dit ging per bus. hierop moesten we bij het busstation nog een middag op wachten, dit was buiten het centrum en we wilden niet echt meer op de fiets het centrum in dus maar eens gekeken of er er een hotel in de buurt was. al fietsende kwamen we in een luxe compound waar rijke thai in grote huizen woonden en waar ook een zwembad was. dus wij gewoon maar door de pport gefietst, bewaker vroeg nog wat in het thais, maar ja wij geen idee dus hij gaf het op en wij gewoon doorgefietst. groot zwembad met annex gebouwen waar niemand gebruik van maakte en waar we lekker de hele middag aan het zwembad hebben gelegen en van een ijsje hebben genoten. nog effe gedoucht en toen weer naar het busstation. erg ok! nu 2 dagen in phuket en morgen gaan we 4dagen en nachten duiken dus jullie horen even niks van ons want wij zitten op en onder water !!

• 07 Februari 2010 - 15:22

Ubel En Sjollie:

Tot over 4 dagen, het is hier nog steeds winter, dus kun je hier ook gaan duiken maar dan onder de dekens.groeten Pa en Ma

• 07 Februari 2010 - 17:21

Manon:

Veel plezier nog even! Nog maar 20 dagen, tjeeee! Dat is toch gewoon niet te geloven hoe snel de tijd gaat!

Have under water!

Manon

• 11 Februari 2010 - 13:46

Erik:

En dikke vissen gespot?
    Kennie, noteer maar vast 26 maart in je agenda; dan gaan we los..:)

Zie ook je mail, ja, wij zitten niet stil!

• 11 Februari 2010 - 18:12

Erik Dekker:

Leuk om van een (oud) plaatsgenoot iets te lezen! Doe je dit jaar ook mee met mijn Erik Dekker Classic? Je hebt genoeg getraind...

• 13 Februari 2010 - 12:21

Sieneke:

Sha la li Sha lala, Dus we hebben nog twee weken rust! wat een reis jongens welkom straks terug in de hel van 2010
    Joran nog gezien?