(geen) Fietsweer - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Kenneth - WaarBenJij.nu (geen) Fietsweer - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Kenneth - WaarBenJij.nu

(geen) Fietsweer

Door: kenneth

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

22 Januari 2010 | Laos, Vangviang

Paar dagen geleden vertrokken uit het o zo relaxte Vientiene richting Luang Prabang. In totaal zou ongeveer 5 dagen fietsen zijn.
Onze eerste nacht doorgebracht in een eco village.. ja ja erg verantwoord, we hadden er wel overgelezen maar het lag eigenlijk net iets te ver op de route, echter omdat we een alternatieve (lees kortere) route hebben genomen en omdat Ken weer eens een stukje wilde doorfietsen toch terechtgekomen. Het ' resort' bestaat uit een tiental nette hutten. De manager is frans maar meer een bioloog. Heeft meerdere soorten insecten 'ontdekt' die dus zijn naam krijgen. Leuk om een nacht er door te brengen zo in de natuur van laos.
De volgende dag met wat bewolking op pad gegaan maar helaas hebben de wolken ook hier een dosis water in zich die ze zo nu en dan kwijt moeten... dus weer eens een dagje in de regen gefietst. Gelukkig was de temperatuur nog ok en de regen niet te erg maar uiteraard voldoende om nat te worden, aangekomen in Vang Vieng. Dit dorp stelt in principe niets voor maar ligt ongeveer op de helft van de route en waar backpackersord omdat ze hier ooit eens het zgn tubing hebben bedacht; in een grote binnenband waarbij de nodige drank danwel joints worden genuttigd... door de regen neemt deze activiteit wel af. Gelukkig zijn er ook nog wat grotten te bekijken dus men hoeft zich niet te vervelen. Vanochtend dachten we nog een kans te zien om vandaag de volgende etappe te fietsen maar de regen kwam alweer snel op gang dus dat plan maar losgelaten. Gezien de weersberichten gaan we morgen (23-11) maar met de bus naar Luang Prabang want we hebben geen zin om nog 3 dagen in de regen te fietsen, moet tenslotte wel leuk blijven.... Dan maar 4 dagen rondom en in Luang Prabang vermaken. Moet lukken om daarna de laatste fietskilometers in Laos af te leggen en noord thailand maar eens te gaan befietsen.

• 22 Januari 2010 - 08:15

Anneke Kiewiet:

Jonge Sjoukje en Kenneth wat heb ik bewondering voor jullie doorzettings-vermogen, prachtig om jullie verslagen te lezen, wens jullie nog veel plezier, groetjes uit de Wilp

• 23 Januari 2010 - 14:58

Bert En Dre:

klinkt nog steeds goed! Nu in trein richting schiph, dus ook ff weer relaxen, geniet nog ff van laatste "paar" dagen

• 25 Januari 2010 - 18:48

Kirstin:

Hoera we zijn weer jarig! Van harte! Ik zal er in het koude holland een borrel op drinken, doe jij dat in Laos ook?
    Veel plezier verder met jullie reis!

• 26 Januari 2010 - 07:04

Jan Postema:

Hoi Sjoukje (en Kenneth natuurlijk).
    Sjoukje van harte gefeliciteerd vanuit het verre Nederland. Blijf genieten en vanzelfsprekend ook fietsen.
    Ik volg jullie met veel bewondering.
    Groeten uit Grolloo

• 26 Januari 2010 - 08:05

Lianne En Julia:

Hieperdepieperdepiep Hoera!Hoera!Hoera!
    Gefeliciteerd met je verjaardag namens ons tweetjes. Heel veel plezier nog!
    groetjes Julia en Lianne