Another breakthrough - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kenneth - WaarBenJij.nu Another breakthrough - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kenneth - WaarBenJij.nu

Another breakthrough

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

02 Januari 2010 | Vietnam, Hanoi

We have reached the 2.000km! at the moment we are in Qui Nhon, 2 cycling days from Nha Trang. Yesterdag was a tough day driving for over 130k, started as a easy way but the wind turned against us so the 2 stage was hard. Today another 100k with the bodies still fatique of yesterday with some hard, steep climbs at the end.
Tomorrow we are getting the bus to Hoian for 2 days relaxing.

Vandaag zijn we aangekomen in Qui Nhon. Gisterochtend op nieuwjaarsdag vertrokken uit Nha Trang waar het personeel van het hotel niet verwachtte dat er gasten om 6.30 zouden komen voor het ontbijt duurde dus allemaal iets langer dan verwacht voordat er wat verscheen maar toch nog rond 7.30 vertrokken met een lekkere temperatuur en een rustig windje in de rug. Het leek dan ook een mooie dag te worden en dat het een makkie zou worden. Helaas draaide de wind na zo 'n 60km en trok aardig aan wat dus een stevige tegenvaller was. Op een gegeven moment begon ook nog de lucht dicht te trekken en naderde er zowaar een regen. De eerste sputters hebben we nog gevoeld maar gelukkig konden we de bui nog net ontwijken.
Het was een lange zware dag maar wel weer een mooi stuk Vietnam, de tocht ging veelal langs de zee zodat we mooie plaatjes hadden van vissende lieden die hier en daar nog in een traditionele ronde rieten mand vissen. Tevens weer veel mooie rijstvelden gezien in vele soorten groen. De geoogste rijst wordt hier op een milieuvriendelijke manier gedroogd namelijk op de vluchtstrook van de weg... Dus zo nu en dan moeten we even van onze 'fietsstrook' af en een stuk op de weg. Niet dat het tot gevaarlijke situatie leidt, de kans dat je op een gemiddelde zaterdag in de Herestraat wordt aangereden door een moeder met een buggy en er serieuze verwondingen aan overhoudt is groter. Ook hebben we de 2000km op de teller dus we gaan lekker, uiteraard hiervoor een fotomoment van gemaakt want het is toch weer een mijlpaal, ongeveer wat sjoukje anders in 2 jaar fietst!!

Aangezien het restaurantniveau in de gemiddelde steden niet verder komt dan witte rijst met kip of vis en dan vaak op lage krukjes op straat wilde we gewoon weer een 'echt'restaurant. Het enige restaurant in dat gedeelde van de stad was in een 5 sterren hotel dus daar maar naar de 15 etage waar we niemand verwachtte maar er blijken meer mensen een fatsoenlijk restaurant te waarderen. Mooie menukaart met vogelnestjes, haaievinnen,krokodil en kwal.. Niets van dat alles uitgezocht maar ons te goed gedaan aan struisvogel maar omdat het nieuwjaar was kregen we een jellyfish salade aangeboden. Tja moet je dan toch maar even proeven ook al verwacht je nu niet direct dat t wat is. De kwal was prima te eten.

Vandaag met de oude en vermoeide lijfen weer op de fiets gestapt om in eerste verwachting weer 115 te fieten maar gelukkig bleef dit beperkt tot iets van 100km. Een lekkere dag met een beetje wind en ook vandaag weer volop genoten van de omgeving met nog een klein stukje met zandduinen. Onderweg nog een australisch stel tegekomen en nog even meegesproken. hebben hun nog voorzien van wat tips en een overbodige kaart. Het venijn van deze dag zat helaas wel degelijk in de staart. De laatste klim stond niet in ons 'roadboek' en sjoukje kende een gerard jolingmoment.. ze had er de kracht niet meer voor. Helaas was het toch n best lange klim dus ze heeft van het moment mogen genieten.
Morgen met de bus naar Hoian aangezien het stuk tot Hoian niet echt inspirerend moet zijn en een paar rustdagen ook niet verkeerd zijn. Dus het volgende verslag zal wen een soort toeristische brochure worden met wat hoogtepunten van Hoian.

• 02 Januari 2010 - 21:51

Petra:

Hee daar,

Een warm 2010! Hier is het koud... Waarschijnlijk kunnen we morgen de ijsbaan op.
    Groetjes Petra

• 04 Januari 2010 - 10:21

Lianne:

Diep respect voor je Sjoukje!
    En natuurlijk de allerbeste wensen voor 2010! Zo te lezen in elk geval een onvergetelijk begin van dit nieuwe jaar.
    Groetjes Lianne

• 04 Januari 2010 - 13:25

Jan Kroeze:

Beste Sjouke en Ken, een mooi fiets tochtje maken jullie er van, ik wens jouw en je vriend vanuit het echt koude Nederland een heel gelukkig en gezond nieuw jaar toe. Met vriendelijke groeten,
    Jan Kroeze

• 04 Januari 2010 - 16:48

Ubel En Sjollie:

Wat een verslag, het lijkt nederland wel met het draaien van de wind.
    Kanjers zijn jullie doe niet te gek jullie moet het wel volhouden hoe veel km. is de terug weg?
    lieve groeten van Pa en Ma

• 06 Januari 2010 - 06:19

Wim:

Mooie verhalen.(en ook nog in het Engels)
    Nog de beste wensen voor 2010.
    Maar vrijdag a.s. hebben we wel de algemene leden vergadering en ik wilde even de kas controleren......maar kan ik zeggen dat hij leeg is?
    Nog veel plezier.
    Groet Wim.

• 06 Januari 2010 - 11:27

Erik:

Mooie verhalen en een super prestatie!!

Zie dat Wim H hier ook al de boel verziekt..;)

• 06 Januari 2010 - 11:56

Manon:

Happy new year he! Lekker genieten nog en wat een kilometers maken jullie zeg! Inmiddels zwaar afgetrainde lichamen zeker ;-)!