weer op de fiets - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu weer op de fiets - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

weer op de fiets

Door: kenneth

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

28 Januari 2010 | Thailand, Chiang Rai

Vanuit Luang Prabang dus de (slow)boat genomen en na dagen minstens 10 uur op de boot te hebben gezeten om 17.40 bij de grensplaats in Laos aangekomen. Wat ons nog 20 minuten gaf om naar de laos grenspost te fietsen, daar de exitstempel te krijgen, een bootje naar de overkant van de mekong te krijgen en daar door de thaise grens te komen.... al met al dus weinig tijd om te treuzelen. De fietsen van het dak van de boot gehaald de tassen erop en racen naar de grenspost 1,5km verderop. Daar de stempel gekregen en de mededeling dat we moesten opschieten om de thaise grens over te komen; alsof we dat niet wisten.
Het oudere nederlandse stel, Rob en Ria, die bij ons op de boot zaten en waarmee we de avond ervoor gezellig hadden gegeten hadden de gok niet genomen en moesten dus nog een dagje aan de laos kant blijven maar een zwitsersstel was net voor ons de laosgrens over maar we zaten wel weer in dezelfde boot. Aan de thaise grens waren ze weer net voor ons maar in ieder geval we hadden het gehaald! Bij het loket aangekomen was het naar het invulling van de formulieren toch 18.00 geweest waarop de thaise dame besloot dat haar 'overtime' moest worden betaald.. maar die dollar p.p. hadden we er graag voor over en dus missie geslaagd wat niet gold voor een mannetje (m/v) of 40 achter ons, die konden de volgende dag terugkomen. Op zoek naar een guesthouse, ingecheckt bij een mooi roze nieuwe GH alwaar volgens de eigenares een mexicaans stel zou zijn die ook op de fiets waren. De fietsen bekeken en het was direct duidelijk dat deze alleen van nederlanders konden zijn, het waren nl Santos fietsen. Deze bleken van Rein en Ria te zijn die bijna aan het einde van de fietsvakantie waren. De avond gezellig mee gegeten en gedronken en besloten om de volgende dag het eerste stuk samen op te fietsen. Zo gezegd zo gedaan maar in ons enthousiasme misten Sjoukje en ik onze afslag maar een stukje verderop was weer een afslag voor chiang rai dus die genomen en afscheid genomen met de intentie op elkaar over een dag of 3 elkaar weer te treffen in Chiang Mai. De tocht verder was via een relatief rustige weg dus konden we genieten van de omgeving. Onze eerste fietsdag naar een dikke week rust bracht ons na 127km in het centrum van Chiang Rai waar we de nacht in een aangenaam hotel overbruggen om zo uitgerust mogelijk de volgende dag verder te fietsen.

• 01 Februari 2010 - 16:30

Ubel En Sjollie:

eE laatste maand is ingegaan, nog een fijne reis verder.
    groeten Pa en Ma