terug naar af dnf - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kenneth - WaarBenJij.nu terug naar af dnf - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kenneth - WaarBenJij.nu

terug naar af dnf

Door: sjoukje

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

23 November 2011 | Vietnam, Hanoi

tja gisteren nog positief over een beetje regen. maar na 2 uur te hebben geklommen ongeveer 15 km van de 70 te hebben afgelegd en nog zeker 10 km klimmen voor de boeg te hebben was ik er helemaal klaar mee....koud nat van de regen, we fietsten al door de laaghangende wolken en de voor de komende dagen leek dit niet even te veranderen...ik wilde naar huis! fiets omgedraaid, afgedaald en beneden gekomen op zoek naar een bus naar hanoi. gelukkig zijn ze in vietnam dan heel soepel en mogen de fietsen zo op het dak met een touwtje erdoor, zonder dat er enig voorziening op het dak zit. in de bus, type ford transit, weer een beetj opwarmen. dit lukt aardig aangezien er minstens 30 mensen, dan wel formaat vietnamees, in kunnen, zelfs als staanplaats. goed 3 uur later en amper 20 euro armer waren we weer aan de rand van hanoi. hier was het weer ook weer ok. nu tijd om nieuwe plannen te maken, helaas lijkt het weer de komende dagen zeker niet best voor grote gedeelten van vietnam dus dat wordt nog een uitdaging.

verder nog helemaal vergeten dat we gisteren vanaf het balkon naar een kleine markt hebben gekeken en de hele handel en wandel hebben kunnen observeren. heel leuk om te zien dat men heel erg hun best doet met de presentatie, in mooi pakketjes samengebonden met bamboo, de hele tijd vieze blaadjes eruit trekken. verder is de laatste blijkbaar geen pré en legt een andere vrouw nog haar setjes ernaast. niet iedereen blijft de hele dag en verkoopt dan aan een collega. erg leuk schouwspel. verder in de middag naar de omliggende dorpen geweest die bekend staan vanwege handwerkende minderheden, maar dit was verworden tot een hele uitstalling van doeken in het totale dorp. helaas draven vietnamezen dan soms weer door en denkt men wat de buurvrouw kan verkopen kan ik ook verkopen en dan heeft iedereen weer hetzelfde.

• 23 November 2011 - 16:13

Manon:

Balen zeg die regen! Wel leuk die reisverslagen :-)! Maar op zoek naar een droge omgeving lijkt me.. Regen valt tegen he (haha, dat rijmt Sint). Hier is het vooral mistig, ook geen kloot aan want je ziet nix. Veel plezier nog daaroo! Kunt altijd nog ergens heen vliegen met goedkoop vluchtje of zo toch als het echt te erg wordt?