6% - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Kenneth - WaarBenJij.nu 6% - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Kenneth - WaarBenJij.nu

Door: kenneth

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

30 November 2011 | Vietnam, Cát Bà

In haiphong overnacht in een landmark. Zaten in het hoogste hotel van de buurt. Tevens hadden ze naar denken we aziatische begrippen n schitterend logo op het dak die veel verschillende kleuren lampen bevatte. afzichtelijk maar wel handig..na een toch teleurstellend ontbijt de ochtendregen ingefietst. Deze hield gelukkig al snel op toen we het havengebied inreden. Zoals overal in Vietnam waren ze hier bezig met de weg en stonden de vrachtwagens geheel stil. Dan is het weer handig dat je er met de fiets gewoon langskunt. Op een gegeven moment leek het dat we toch een verkeerde route hadden genomen en dat de ferry die wel wilde nemen niet in dat gebied vertrok. gelukkig zijn de vietnamezen zo vriendelijk om je dan direct te wijzen welke richting je op moet. Waarna we naar weer wat km inderdaad aankwamen bij de ferry. Deze bracht ons naar het eerste eiland Cat chai die we moesten overfietsen naar de volgende ferry. Op dit eiland kwamen nog een fietser tegen die met grote haast de ferry wilde halen. Was ook het teken om zelf maar eens wat te versnellen. Zou toch jammer zijn wanneer we zelf lang zouden moeten wachten. deze moeite hadden we ons kunnen besparen maar ja dat je weet pas wanneer je t hebt behaald en meot wachten. Op cat ba nog een km moeten fietsen om aan tekomen in Catba. cat ba is nog 'the place to be' maar een grote investeringesmaatschappij is bezig met het uit de grond stampen van een enorm vakantiecomplex inclusief jachthaven. Duidelijk laag seizoen, nauwelijks toeristen, lage kamerprijzen en gesloten hotels. Vietnamezen zijn er optimistisch en gebruiken deze periode om hotels te verbouwen , te vergroten etc. Oftewel ook hier zijn ze hard bezig om alles te verbeteren In ieder geval voor een beperkte periode... Vandaag voor het eerst weer een lekkere zonnige dag. Wellicht het begin van zonnigere dagen? Morgen hier nog rondhangen en dan overmorgen met de toeristboot naar halong.