Vrijdag 2-01 Going east, no west... Kraburi (106km - Reisverslag uit Kra Buri, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Vrijdag 2-01 Going east, no west... Kraburi (106km - Reisverslag uit Kra Buri, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Vrijdag 2-01 Going east, no west... Kraburi (106km

10 Januari 2015 | Thailand, Kra Buri

Aangezien het strand van Champhon (uiteraard) relatief dichtbij (20km) lag, relaxed ontbeten en die kant opgefietst. De rustdagen hadden ook best goed gedaan en we schoten ondanks de tegenwind lekker op. Nog even met een stel fransozen gepraat die richting Chanphon gingen. Rond elven in de buurt van het strand waar er toch een erg harde wind stond en de golven hoger waren dan verwacht. Eerst even gekeken bij Cabana resort gekeken en gevraagd, ondanks dat het volgens de boekingssites vol zou zijn was er nog voldoende plek. Toch nog even n dorp doorgefietst om te kijken wat er zoal nog meer aan resort was. Niet gek veel maar er waren nog wat andere opties. De duikshop bij Cabana was dicht dus even gevraagd of er nog eentje was.. Als n stel blinde kippen al langsgefietst maar goed... terug en daar eens gevraagd naar t duiken.. slecht nieuws, gezien de weeromstandigheden werd er de komende periode niet gedoken.. Koh Tao zal wellicht mogelijkheden bieden. Dit was uiteraard niet het gewenste antwoord en voor de zekerheid toch maar even nagevraagd bij de receptie van cabana. Konden de eigenaar van de duikshop niet te pakken krijgen maar bevestigde dat er inderdaad niet werd gedoken.. mmm change of plans. Na kort beraad gekozen om dan maar naar de westkant van thailand te fietsen. Daar hebben minder last van de moesson en de stroming.. dus weer richting startpunt van de dag en nog n stukje verder... Wind was nu gunstig en we schoten weer lekker op en de kilometers vlogen onder onze wielen door. Vlak voor onze eindbestemming nog langs een reeks ondernemers gefietst dus allen hetzelfde briljante idee hadden, dim sum en bapaos verkopen.. wel n mooi gezicht maar je zou toch denken dat iets anders verkopen dan de rest toch ook wel klandizie zou trekken.. Het aan ons voorbij laten gaan en bij binnenkomst van Kraburi even langs de Amazon voor onze dagelijkse portie Iced Coffee. Dorp ingefietst en dit dorp bleek toch iets kleiner dan verwacht en geen slaapgelegenheid te zien..hadden n paar bordjes gezien van resort die iets verderop zouden liggen dus de fiets weer op en verder.. Onderhand zaten we aan de 100km grens en aangezien we laat vertrokken waren was het ook al mooi richting einde van de middag te gaan. Na een km of 4 een bordje van het Gong eco friendly resort, afslag naar links en nog 2km.. en niet vlak. Even overleg of we voor de volgende gaan maar toch maar besloten om deze te kiezen. Nog wat klimwerk maar bij aankomst een drukte van jewelste waardoor er even n vrees was dat er geen plek zou zijn... Het blijkt een dagbestemming te zijn voor de thai.. wordt koffie verbouwd en gebrand. Restaurant wordt door de thai bezocht maar ze vertrekken aan het einde van de dag dus we konden er gelukkig nog slapen in een van de hutjes op palen. Mooi natuurlijke omgeving om de nacht onder n klamboe door te brengen. Waren nog een duo duitse mannen die daar al heel wat dagen aan het doorbrengen waren..met (wiet)roken en drinken.. veel meer is er ook niet te doen..