all done and set - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu all done and set - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

all done and set

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

17 April 2017 | Thailand, Surat Thani

Surat Thani is de mainhub richting Ko Samui en Ko tao en heel veel toeristen kennen de plaatsnaam dan ook. Echter weinigen zullen ooit overnacht hebben in de plaats.
Backpackers hebben dan wellicht geen haast maar verblijven niet graag in n stad waar verder niets te doen is dan n beetje rondhangen, eten op de locale markt.. nee, vanuit de trein of bus gaan ze met zn allen direct door na het volgende hoogtepunt. Niets raars aan want doe natuurlijk t zelfde maar moet soms wel ergens overnachten waar geen toerist komt. Maar the independant traveller met die lonely planet op zn smartphone of tablet is niet meer zo onafhankelijk en alleen.. en veelal ook niet zo n echte avonturier...ok sommige volgen dan nog wel de 'off the beaten track' sessie van de geliefkoosde LP bijbel..
echter, alles beter dan thuis te blijven en de wereld aan je voorbij te laten razen op de tv wanneer je eigenlijk stiekem ook wel wat wilt zien van de wereld. Slechts n kwestie van stapjes zetten, de eerste is wellicht een spannends maar hoe meer stapjes er gezet zijn hoe veelal eenvoudiger t wordt. En reizen is net als de rest van het leven, het is niet elke dag n feestje en hangen de slingers aan t plafond... maar ook dan, na n tijdje ben je dat vergeten en blijven met name de leuke, spannende, grappige momenten over. De mindere dingen zijn er nog wel maar hebben n andere waarde gekregen.

De bovenstaande zijsprong heeft weinig van doen met de invulling van dag twee van mijn aanwezigheid in Surat Thani.. Twee missies, een busticket naar Bangkok en t vinden van n tandarts.
aangezien t thaise nieuwjaar voor de deur staat, er Thai best familie mensen zijn , zou t wel eens s druk kunnen zijn.. het leek mij dus handig om eerst n kaartje te scoren op de terminal. Nu hebben ze in Thailand bedacht, en logisch, om die terminals buiten de stad te plaatsen.. ver buiten de stad.. dus even n stukje fietsen. Voordeel is dat ik weet waar de terminal is en t geen probleem is om die te vinden.. t ritje gaat lekker en als bonus zie ik n heel groot bord met 'we dent'..! Veel marmer en protserige beelden voor de deur.. binnen in de wachtruimte, enorme fauteuils, dit is wat ik zoek! Missie twee ook geslaagd maar t bezoek moet even wachten tot later.
Doorfietsend weer herkenning en kom bij de laatste rotonde voordat ik bij dd terminal ben.. de rotonde heeft iets teveel afslagen en in mijn ijver eentje te vroeg. Ik begin al snel te twijfelen maar uiteraard doorfietsen. Toch gecheckt en merk mn fout en even stukkie terufg, rechts, links en we zijn er.. dan begint t weer, kaartje van mij geen probleem maar die fiets.. lastig. Maar gelukkig is er altijd wel n zakelijke dame die zegt dat t kan..als ik maar betaal.. no problem.. gaan met die banaan. Kaartje voor de nachtbus in de pocket dus morgenvroeg weer in Bangkok.
Nu missie twee nog afvinken en alles weer volgens plan.. dus naar de tandarts die nog net n gaatje had later op de dag.. ff terug naar t hotel, korte verlenging van de kamer gevraagd en gekregen, uiteraard na betaling van.
De vrouwelijke tandarts sprak voldoende Engels en t leek haar beter om n tijdelijke vulling te plaatsen. ? Prima zolang die t maar houdt totdat ik weer terug in Nederland ben.. mooi blauw gevuld dus afgevinkt. Ready to go to Bangkok.
Die avond n iets mindere luxe bus maar vergeleken met de oude bussen, minivans etc. is t prima... zit en overgeven aan n busrit van 10 uur.. daarna zes dagen om bij te komen en Sungkrat mee te maken..