still things to discover - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu still things to discover - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

still things to discover

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

18 April 2017 | Thailand, Bangkok

Na een relatieve goede busrit aangekomen in Bangkok. En ook hier dus alleen busstations ver buiten het centrum.. de eindhalte was dezelfde als waar ik drie weken op de bus gestapt ben.. vertrouwd. Alleen nog weer terugfietsen naar mn beginpunt, New Siam Palace View...
De weg heen is eenvoudiger dan terug.. ook dit vanwege de vele afslagen.. eentje verkeerd en t wordt omfietsen... en zo geschiede.. maar je kunt kwaad, geïrriteerd raken maar dat heeft geen zin. En daarbij ik sta niet op tijd.. of ik nu om zeven of acht uur bij het hotel kom, de kamers lopen zo gezegd niet weg...
bij aankomst bleek echter wel dat t hotel aardig vol is..maar er was gelukkig toch nog n plek voor mij in de herberg.. dus tot de laatste dag mijn onderkomen geregeld.
Nu is het alleen nog genieten van de stad, hotel en Sungkrat.. dit laatste is het begin van het thaise nieuwjaar... normaal drie dagen maar dit jaar beperkt tot twee dagen ten gevolge van het overlijden van hun oud koning.
Elke dag vanaf twee uur smiddags tot iedereen slaapt wordt men natgegooid, gespoten of op welke wijze er ook bestaat om n ander met water nat te maken.
Ondanks dat t n thais feest is, in de toeristen wijken wordt t net zo, zo niet grootser gevierd.. tenslotte wat is leuker dan een klein kind met een zo groot mogelijk waterpistool, je vrienden of willekeurige passanten nat te spuiten... in het geval je dit niet leuk vindt, wrong time, wrong place...
desondanks zijn er toch backpackers die dwars door bijvoorbeeld de khao San road willen lopen en niet natgespoten willen worden. En dan boos worden dat hun wens of eis niet wordt ingewilligd... volgens mij snap je t echt niet en heb je onder een of andere steen gelegen..
Wanneer je toegeeft aan het fenomeen dan is het best lachen en aanstekelijk. Zelf geen water gun gekocht maar meer vanaf t terras metn biertje, ik hou mij zelf wel vochtig, onder handbereik de battles bekeken.. uitermate vermakelijk.
Dit is de eerste Sungkran die ik meemaak en dat ik toch al meer dsn 10jaar in Thailand kom..kortom altijd nog nieuwe dingen te ontdekken en of te doen.. wie weet wat er een volgende keer nog te ontdekken valt.

Om alle inspanningen door n hoog alcoholgebruik en teveel eten niet helemaal teniet te doen maar besloten om elke dag baantjes te trekken in het zwembad vh hotel. Niet echt mn ding maar soms... nu nog even kijken of dit ook blijf volhouden in de aankomende dagen en niet als n billy turf thuiskom..

oh ja, die tijdelijke vulling heeft t iets korter gehouden dan verwacht en als de bedoeling maar ga er vanuit dat t wel goedkomt n ik het in Nederland kan laten herstellen..

aankomende dagen relax aanrommelen in Bangkok, nog wat dingen bekijken en wat genieten van het niets hoeven..
begin het aardig te leren.. dus ook daarin weer wat ontdekt en geleerd.. even an old dog can learn new tricks..