dagje supertoerist - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Kenneth - WaarBenJij.nu dagje supertoerist - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Kenneth - WaarBenJij.nu

dagje supertoerist

Door: sjoukje

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

21 December 2012 | Myanmar, Inle

gisteren een dagje supertoerist uitgehangen. het inle meer is een van de high lights van birma en dat betekent veel toeristen die allemaal min of meer hetzelfde boottripje doen. we hadden al vernomen dat wanneer je smorgensvroeg naar de floating market wilde dit wel min of meer een gevalletje van spits op de A2 zou zijn dus zijn we maar later op pad gegaan en de markt gelaten voor wat het was. een boottripje klinkt vrij iddylisch , je zit in mooie houten grote kano op een riante stoel achter elkaar, maar helaas zijn deze powerboten voorzien van een tractormotor met bijbehorend geluid!
als je op het meer aankomt springen een paar vissers op uit hun bootje om hun beroemde staande been-roei techniek te showen, alles voor de toerist, hier wordt geen vis gevangen, wellicht sturen ze ook een paar hieriheen om de show te geven zodat ze verder op het meer rustig kunnen vissen zonder lastig gevallen te worden door de rumoerige toeristen boten.
we hebben een aantal lokale attracties bezocht, een lotusweverij, een sigarenmakerij en een zilversmederij. alles lekker kleinschalig in de dorpen op palen rond het meer. het hele gebied is vooral bekend om zijn drijvende moestuinen. hier hebben ze heel slim van waterhyacinthen (ontzettend onkruid wat groeit als en gek en ook bijna ondoordringbaar wordt) drijvende moestuinbedden van gemaakt door het op te vullen met aarde. ze maken smalle stroken zodat ze vanuit hun bootjes alles kunnen bereiken en al zittend kunnen oogsten. Best slim!
Daarnaast hebben we ook nog een pagode bezocht waar er 5 boedabeelden zijn van ongeveer 30 to 50 cm, deze worden al jaren belegd met goudpapier waardoor er ondertussen geen boedah meer te herkennen valt maar het meer ronde klompen goud zijn.
een relaxt dagje, veel touristen gezien, omgerekend zullen er toch zo gauw een duizend per dag dit tochtje maken!

• 21 December 2012 - 09:31

Manon:

Zo supertoeristjes,p.. Wordt er nog wel gefietst? ;) ach het is vakantie dus doe vooral waar je gelukkig van wordt.. Al denk ik dat je dan niet teveel van die toeristische dingen moet doen...;) Keep having fun!

Liefs manon

• 21 December 2012 - 14:43

U. Veenema:

Jullie zijn nu wel echte toeristen, wat zijn de verdere plannen?
    Tenslotte moet je ook van alles wat zien, je komt er ook niet alle dagen!
    Liefs en groeten van pa en ma.

• 25 December 2012 - 11:20

Benjamins:

Hallo Sjoukje en Ken zo te zien gaat de vakantie naar wens, we hopen dat jullie het erg naar de zin hebben (ondanks dat alles per fiets gaat) Hier is alles oke , alleen veel regen, regen en nog eens regen.
    Louise is vertrokken naar de wintersport, dus is het hier erg stil. We hopen dat jullie daar ook bijzondere Kerstdagen mogen hebben en een klein beetje sneeuw, groeten Ma en Pa Benjamins