Finale - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Finale - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Finale

Door: Kenneth

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

12 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Nog n paar dagen en we zijn weer terug in nederland. Helaas laat het weersbericht zien dat de temperatuur weer afneemt tot het vriespunt. hadden n beetje gehoopt dat het zo rond die 10 graden zou blijven.. Helaas.

Zoals gepland en gelukt direct vanuit birma, na een korte stopover, doorgevlogen naar zuid thailand (lang leve airasia!). Op het vliegveld even n fotootje gemaakt van de desbetreffende pagina's van de LP zodat we enig idee hadden van het dorp krabi. optimistisch als altijd dachten dat er wel voldoende slaapplaats zou zijn. Dat viel weer eens even tegen dus snel de laatste kamer geboekt die er nog was. dit nadat we al wat meters hadden afgelegd in dit schitterende deurp.. 's avonds ook maar even naar de plaatselijke duikshop gegaan. De naam was er nog alleen wat het nu alleen nog een restaurant. gelukkig was er nog een iemand die weer iemand kende die een duikshop had. kortom de deal was snel gemaakt en dus konden we de volgende dag 2 locale duiken doen. Zicht was beperkt maar de divemaster Su was erg ok en deed zijn uiterste best om t kleine grut te vinden en aan te wijzen. Ook de duiktijden werden uiterst opgerekt zodat we maximaal de lucht in de flessen konden verbruiken. al met al leuke duiken..
Voor de volgende dag een ticket geboekt voor de volgende stop, Koh Lanta. Deze keer toch maar het zekere voor het onzekere genomen en een resort geboekt voor 3 nachten. Dit bleek toch ook wel weer erg handig. Bij aankomst stond er iemand te wachten van het resort zodat het transport direct geregeld was. Prima hut en niet te ver van het dorp 'waar het allemaal gebeurt' of in ieder geval daar waar bijna alle duikshops aanwezig waren. Dus 's avonds maar weer op pad om onze volgende duikdagen te regelen. Naast de accommodaties waren ook hiervan het een en ander al volgeboekt dus 2 dagen bij 2 verschillende duikorganisaties geboekt maar in ieder geval maximaal duiken per dag. Beide dagen namelijk 3 duiken! zicht is rondom Koh Lanta een stuk beter onder water tgv open zee zonder directe toevoer van (regen) vanuit rivieren. Uiteraard stond Hin Daeng en Hin Muang op t 'to do'lijstje van t duiken. Staat als zeer goed bekend, kost wat en duurt even voor je er bent maar dan heb je ook wat..zeggen ze.. Ok het is best goed en er zijn Manta rays. maar verwend als we zijn, denken we dat we al op betere plekken hebben gedoken. desalniettemin blijft het een geweldige ervaring om met mantarays te duiken zeker wanneer ze wel erg dichtbij komt. en dichtbij is op zo'n metertje of 2 van je duikbril. Hierbij moet je bedenken dat zie beestjes en reikwijdte hebben van meer dan 4 meter...

Nu terug in bangkok om de laatste dagen door te brengen. Beetje relaxen en gewoon niets doen om over 2 dagen terug te keren naar het koude grunn...
we hebben genoten van het fietsen, het duiken, de mensen en de ontmoetingen maar het is mooi geweest en op huus an!

Zal nog een overzicht maken van de gefietste dagafstanden met wat info. dit voor diegenen die overwegen om in Birma te gaan fietsen..

• 12 Januari 2013 - 08:41

Manon:

Heej

Geniet nog even ban Bangkok en de smog daar... Nog fantastische duikjes gemaakt gelukkig. Ach, het wordt koud hier, maar dan kun je lekker schaatsen en chocomelk drinken. En t regent dan in ieder geval niet. Is overwinteren van paar maanden Costa Brava of zo niet iets voor jullie? Hahaa, ik zie jullie al helemaal voor me. Misschien toch o erwinteren voor paar maandjes Azie dan in hutje op net stand :)! Tot binnennkort!

• 12 Januari 2013 - 11:14

Sjollie:

Blij dat jullie weer gauw terug zijn. Wat het weer betreft het is mooi winter weer, dat is beter dan 10 graden en regen en grijs.
    liefs en groetjes pa en ma.

• 12 Januari 2013 - 20:54

Benjamins:

Eg fijn dat jullie zo hebben genieten van jullie vakantie, maar we zijn toch blij als jullie weer veilig
    thuis zijn en ons de kleine bijzonderheden van jullie reis gaan vertellen, graag gauw tot ziens en een
    mooie en veilige terugreis, ma/pa benjamins