Lekker snel afdalen? - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Kenneth - WaarBenJij.nu Lekker snel afdalen? - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Kenneth - WaarBenJij.nu

Lekker snel afdalen?

Door: sjoukje

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

26 December 2012 | Myanmar, Mandalay

na pindaya dachten we vooral te gaan afdalen. het blijft toch altijd een beetje een puzzel, de vage landkaart met wel kleur verandering waar het lager wordt en reisverslagen die niet het hele stuk benoemen. Daarnaast zorgt het asfalt ook altijd voor de nodige verrassingen, helemaal glad lijkt bijna niet mogelijk. de wegreparaties die we onderweg regelmatig tegen komen blijken vooral te bestaan uit het nog meer toevoegen van brokken graniet, in verschillende maten maar echt vlakker wordt het niet.
de weg bleef toch vooral op en neer gaan en het vorderde dus ook niet naar verwacht. bij een tussenliggend dorp nog even gelunched met fried rice en energiedrank om ons weer op te laden. het was marktdag dus een gezellige drukte.
bij het volgende dorp werden we door diverse mensen geattendeerd op dat er een plek was om te slapen, we hadden hier niet op gerekend, maar toch maar even kijken want we schoten nog niet erg op. bleek een prachtig( voor birmese begrippen dan, knal roze met blauw dak :-)) nieuw hotel bungalow style te zijn. we besloten het zekere voor het onzekere te nemen en hier maar gebruik van te maken en niet door te fietsen.
De volgende ochtend kregen we een echt birmees ontbijt voorgeschoteld, iets van soep/pap met noodles en gehakte pinda's en nog iets ondefinieerbaars....maar het was best te eten en dus met volle maag weer op pad.
uiteindelijk kwamen we in de afdaling, deze was lang met schitterende uitzichten, best intensief ivm de vele bochten en slecht asfalt, maar het ging in ieder geval een stuk sneller!
gestopt in een nietszeggend stadje kyaukse, wat zich toch blijkbaar een voorstad van mandalay waande, zeker gezien de belachelijk hoge hotelprijs voor een vage keet, maar helaas het andere hotel zat vol en bleef er dus weinig keuze over.

• 26 December 2012 - 13:19

Sandra En Adriaan:

Hallo Kenneth en Sjoukje, heel leuk om jullie avonturen weer te lezen en dat het goed gaat met jullie onderweg! Daar met Kerst geen kalkoen op tafel,denken we. Maar ongetwijfeld zullen jullie wel de eigen inwendige mens van lekkernijen voorzien. Heel veel plezier verder en geniet ervan! Sportieve groet,Sandra en A3aan