Vrijdag 25-12 Tha Li (90 km) - Reisverslag uit Tha Li, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Vrijdag 25-12 Tha Li (90 km) - Reisverslag uit Tha Li, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Vrijdag 25-12 Tha Li (90 km)

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

26 December 2014 | Thailand, Tha Li

's avonds nog n paar keer over de kaart gebogen en nog eens goed gekeken welke route we zouden nemen.. besloten om richting Phu Rua te fietsen en vlak ervoor af te buigen. De verwachting was dat t laatste stuk en de dag erna aardig klimmen zou zijn.. de dag begon direct goed.. een stevige klim was hetgeen we voorgeschoteld kregen. Dit was nu niet wat we wilden en een fikse vloek was t gevolg. Daarna viel het best weer mee en schoten we weer lekker op. 3Km voor Phu Rua was de kruising en besloten we om de afslag te nemen. Het zag er ook naar uit dat op het moment we er zat van zouden zijn we makkelijk een resort zouden kunnen pakken.. De eerste km leek dat ook zo te zijn maar daarna werd het een stille doch mooie weg met een paar heuveltjes die goed te doen waren. Aangezien we gisteren een aardig zware dag erop hadden zitten was het nu niet de bedoeling dat ook dit weer n lange zware dag zou worden maar dat leek toch al weer wat anders te lopen... weer de nodige beklimmingen en het km paaltje waarvan we dachten dat die wel n dorp aangaf dat we daar zouden kunnen slapen was niet anders dan een gehucht.. Dat was op iets van 50 km van Dan Sai en volgende dorp ..25km doorgefietst en eindelijk zagen we de kruising richting Tha Li, weer vrolijk gestemd doorgefietst maar dat hield snel op aangezien het asfalt veranderde in een kiezelpad. Dit was even teveel en de roep om een busje was er snel. Maar gelukkig veranderde die grindpad na n paar kilometer weer in een supergladde asfaltweg en konden we weer n beetje opschieten.. In A Li aangekomen zagen we opeens een paar monniken lopen, we waren enigszins verbaasd maar gezien de nabijheid van Laos dachten we dat dit nog een beetje traditioneel was. Enige vreemde was dat monniken gewoonlijk 's ochtendsvroeg door de dorpen gaan voor de aalmoezen. Na deze eerste monniken zagen we er nog meer en meer en meer. In totaal waren er wellicht meer dan 300 die allen met hun gerei achter elkaar aanliepen velen van hen op blote voeten en vele ook al met verband.. de meeste liepen in stilte door de hitte naar .. ja waarheen. Het zorgt wel voor het besef dat we het nog niet zo slecht hebben en er voor ons toch een stuk minder valt te klagen met 'nog een heuveltje' of 'de hitte'... door deze ontmoeting weer meer respect gekregen voor deze monniken en nieuwe energie voor de laatste km's van de dag. Die waren toch iets meer dan verwacht maar het bracht ons wel bij n mooi guesthouse met een mooie kamer in tha li.