Zaterdag 26-12 Chiang Khan (65km) - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Zaterdag 26-12 Chiang Khan (65km) - Reisverslag uit Chiang Khan, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Zaterdag 26-12 Chiang Khan (65km)

26 December 2014 | Thailand, Chiang Khan

Vandaag zou in principe in het teken staan van relaxed richting dagbestemming fietsen en ons voor 2 dagen installeren in een guesthouse, resort of hotel in de buurt van de Mekong. De hotels ed zouden veelal verbouwde traditionele houten huizen zijn of iets wat er op leek.
Vanuit Tha li vertrokken nadat we ons eitje in pan als ontbijt opgegeten hadden. Ook deze dag had hier en daar toch nog een beklimming voor ons in petto maar gezien we wisten dat we morgen een rustdag zouden hebben maakte dat ons niet veel uit. Eerste helft verrassend niet langs de rivier maar eindelijk kwamen we toch langs de ' mighty' Mekong te fietsen. Na nog een paar heuveltjes waarvan Sjoukje meer dan eens dacht dat t de laatste zou zijn in Chiang Khan aangekomen. Direct zagen we t bordje van een van de hotels die we uitgekozen hadden. Helaas … vol maar niet getreurd het dorp in langs de Mekong een volledige hotelstraat dus op naar de volgende.. aan het einde van de straat de conclusie dat t dorp vol staat met hotels maar dat de Thai het ook volledig hebben volgeboekt. Kortom niets te vinden in het gezellige centrum aan de Mekong. Tja dan rest er niets anders om dan maar iets te zoeken ergens in het dorp. De les economie 'vraag en aanbod' hebben ze niet overgeslagen en de prijzen zijn dan ook n stukje hoger dan elders in deze regio.. Een nietszeggende kamer kost hier zo meer als 1000baht die ergens anders wellicht 300/400 oplevert. Deze zijn dan ook nog eens voorzien van een matras dat dat net zoveel vering heeft als een betonplaat. Na n paar te hebben bekeken besloten om dan maar de 'extra mile' te gaan en een goed hotel op te zoeken. Gelukkig hadden ze er nog 1 (!) kamer waar vanuit we nog net de Mekong kunnen zien. Super kamer met een hele warme douche met een goede straal water én gratis chips en koekjes! Helaas gaat onze rustdag niet door want voor morgen ook hier volledig volgeboekt.. en dat met een prijs waar we anders heel veel dagen voor hadden kunnen overnachten. 's avonds het dorp nog maar even in, het was echt ongelooflijk druk, de straat vol met kraampjes met eten en allerlei snuisterijen en echt alleen maar thai. Een paar “blanken” maar dat stelde niks voor, het leek wel koniginnedag bij ons. Wat een happening, zelfs een tafeltje in een restaurant vinden was een opgave..en dan ook nog bijna niks in het engels...echt een lokaal vakantieoord. Morgen eerst langs t ontbijtbuffet en dan een kippestukje (40km) naar t volgende dorp.. hopelijk houden de thai daar geen vakantie...

• 26 December 2014 - 19:15

Manon:

Ik zie een inhaaldag qua berichten ;-0!

Jullie zijn lekker aan het genieten van de fietsreis zie ik al is het soms wat minder met de bergies :). Zeker nog laaang niet klaar om naar huis te gaan ;-).

Nou lekker genieten nog van Thailand en ik zal voor jullie duimen dat O&N niet ook weer leidt tot volle hotels.. Maar wel een Thaise koninginnedagsferen! Wij gaan ook nog ff weg, maar naar een hele rustige bestemming qua beweging ... Curacao! C ya!