Pai pai... - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Pai pai... - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Pai pai...

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

11 Oktober 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Aangezien de Thai hier niet echt van het vroege opstaan zijn en ik toch n maar iets meer dan 40km hoefde af te leggen en een ontbijt wilden, ook maar iets later de hut uit. Al met al toch nog vlak na achten op de fiets om naar Pai te fietsen. Wist dat er nog een aardige beklimming op mij zat te wachten maar aangezien het n korte stukje was maakte dat ook niet al te veel uit.
Inderdaad een pittige doch mooie beklimming. Ondanks dat er een paar echt steile stukken in zaten, liep de berg best mooi en kon ik goed tempo houden. Dit kwam wellicht ook omdat het een relatief frissen dag was, temperatuur lag rond de 22 graden dus ten opzichte van de afgelopen weken gewoonweg koud... veel laaghangende bewolking was het landschap weer een ander karakter gaf.
Bovenop de berg even van het uitzicht genoten, de top was tevens een mogelijkheid met wat hilltribes op de foto te gaan, uiteraard tegen betaling … Voor het eerst toch maar eens de armstukken en windstopper aan.. dat was zeker geen overbodige luxe gezien de temperatuur.. maar na een tijdje werd het aanzienlijk warmer en kon dat weer in de achterzak worden gepropt. Ik kon merken dat ik weer in een meer toeristisch gebied kwam want het aantal scooters met backpackers erop nam enorm toe.. Aangekomen in Pai moest ik me even orienteren, had me niet echt goed voorbereid en de hoeveelheid hotels en guesthouses zorgt dan toch opeens voor een overkill. Was een beetje aan het dwalen en zag opeens een fiets staan behangen met fietstassen..zou er dan toch nog een andere gek zijn? De fiets bleek van een Thaise jongen te zijn die met een vriend op een fietsvakantie was. Even gezellig mee gepraat en op de foto.. Ondertussen de app er weer even bij en had twee opties gemarkeerd in de stad die relatief dichtbij waren. Eerst op naar het naar verwachting sjiekste geval. In Mae Hong Son was ik de australier tegengekomen die mij een naam had doorgegeven. Had die nog niet kunnen vinden op een kaart maar met op mijn weg naar het resort zag ik het naambordje hangen! Hij vond t een goede plek, midden in het gebeuren maar wel rustig omdat de kamer aan de achterkant lagen.. En inderdaad prima plek, toch nog even naar het resort gekeken maar die lag wel weer n beetje buitenaf en tja dat biedt ook niet veel extra's. Kortom terug en mij daar een kamer geregeld voor in ieder geval een nacht en dan maar weer eens kijken of we in een of twee etappes naar Chiang Mai gaan..
Eerst maar eens kijken wat hier zoal gebeurt, in ieder geval zijn er heel veel toeristen die allemaal een scooter schijnen te huren. Vrij risicovol lijkt mij zo maar goed je bent jong...

• 14 Oktober 2015 - 23:21

Aleida:

Leuk dat je in pai bent. Ik herinner me een zwembad iets buiten het dorp en erg lekkere steak van een nederlander die s avonds langs de kant vd weg stond te bbqen. Leuk om je fietsavonturen te volgen. Veel plezier nog