Pai pai... - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Pai pai... - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Pai pai...

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

11 Oktober 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Aangezien de Thai hier niet echt van het vroege opstaan zijn en ik toch n maar iets meer dan 40km hoefde af te leggen en een ontbijt wilden, ook maar iets later de hut uit. Al met al toch nog vlak na achten op de fiets om naar Pai te fietsen. Wist dat er nog een aardige beklimming op mij zat te wachten maar aangezien het n korte stukje was maakte dat ook niet al te veel uit.
Inderdaad een pittige doch mooie beklimming. Ondanks dat er een paar echt steile stukken in zaten, liep de berg best mooi en kon ik goed tempo houden. Dit kwam wellicht ook omdat het een relatief frissen dag was, temperatuur lag rond de 22 graden dus ten opzichte van de afgelopen weken gewoonweg koud... veel laaghangende bewolking was het landschap weer een ander karakter gaf.
Bovenop de berg even van het uitzicht genoten, de top was tevens een mogelijkheid met wat hilltribes op de foto te gaan, uiteraard tegen betaling … Voor het eerst toch maar eens de armstukken en windstopper aan.. dat was zeker geen overbodige luxe gezien de temperatuur.. maar na een tijdje werd het aanzienlijk warmer en kon dat weer in de achterzak worden gepropt. Ik kon merken dat ik weer in een meer toeristisch gebied kwam want het aantal scooters met backpackers erop nam enorm toe.. Aangekomen in Pai moest ik me even orienteren, had me niet echt goed voorbereid en de hoeveelheid hotels en guesthouses zorgt dan toch opeens voor een overkill. Was een beetje aan het dwalen en zag opeens een fiets staan behangen met fietstassen..zou er dan toch nog een andere gek zijn? De fiets bleek van een Thaise jongen te zijn die met een vriend op een fietsvakantie was. Even gezellig mee gepraat en op de foto.. Ondertussen de app er weer even bij en had twee opties gemarkeerd in de stad die relatief dichtbij waren. Eerst op naar het naar verwachting sjiekste geval. In Mae Hong Son was ik de australier tegengekomen die mij een naam had doorgegeven. Had die nog niet kunnen vinden op een kaart maar met op mijn weg naar het resort zag ik het naambordje hangen! Hij vond t een goede plek, midden in het gebeuren maar wel rustig omdat de kamer aan de achterkant lagen.. En inderdaad prima plek, toch nog even naar het resort gekeken maar die lag wel weer n beetje buitenaf en tja dat biedt ook niet veel extra's. Kortom terug en mij daar een kamer geregeld voor in ieder geval een nacht en dan maar weer eens kijken of we in een of twee etappes naar Chiang Mai gaan..
Eerst maar eens kijken wat hier zoal gebeurt, in ieder geval zijn er heel veel toeristen die allemaal een scooter schijnen te huren. Vrij risicovol lijkt mij zo maar goed je bent jong...

  • 14 Oktober 2015 - 23:21

    Aleida:

    Leuk dat je in pai bent. Ik herinner me een zwembad iets buiten het dorp en erg lekkere steak van een nederlander die s avonds langs de kant vd weg stond te bbqen. Leuk om je fietsavonturen te volgen. Veel plezier nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth

In het verleden veel gereisd waarbij veel landen gezien zijn vanachter het glas van locale transportmiddelen. Sinds een paar jaar veel gebruik van de fiets voor de verplaatsing in de landen.. Al fietsend maak je de omgeving en mensen intensiever mee wat het meer een reis dan vakantie maakt...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 152601

Voorgaande reizen:

05 April 2019 - 05 April 2019

The end of an era

01 Oktober 2018 - 01 Oktober 2018

Golden Triangle

27 Maart 2017 - 19 April 2017

Here we go again..

22 April 2016 - 13 Mei 2016

same same.. but different

29 September 2015 - 29 Oktober 2015

Wrapties goes Thailand

11 December 2014 - 24 December 2014

Prathet Thai....

18 December 2013 - 18 Januari 2014

Cuba libre..

13 December 2012 - 14 Januari 2013

duizend pagodes

25 Maart 2012 - 03 April 2012

Marsa Alam

12 November 2011 - 12 December 2011

Vietnam..again

10 December 2010 - 01 Januari 2011

duiken sipadan

28 November 2009 - 27 Februari 2010

Reis(t)trappen

26 November 2005 - 24 December 2005

Amsterdam - Dakar / Barreltocht

Landen bezocht: