Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Mae Hong Son

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

10 Oktober 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Same drill as everymorning, op tijd wakker worden, douchen en spullen naar de fiets brengen.
Ontbijt zat er in niet in dus even naar de 7eleven voor een warme Hamcheese Sandwich. En we gaan weer! En ook nu was het weer n dagje waarvan ik aannam dat het vlak zou zijn... en weer verliep de dag anders..Er zaten we de nodige stevige klimmetjes in maar ook weer voldoende momenten van dalen. Voordeel is dat het lichaam nog best isuitgerust. De route loopt door een schitterende omgeving en vond dit dan ook een hele mooie fietsdag. Ook vandaag weer uitzonderlijk weinig mensen op de weg, een (vrouwelijke) backpacker op een brommer en n paar blanken met een auto, deze laatste zagen er overigens wel erg nederlands uit..

Van te voren een paar hotels opgeschreven waar de voorkeur naar uitging. Allemaal wel in de buurt van het lokale meer(tje). Ga er vanuit dat als er iets gebeurd het daar is..Al ruim voor inrijden van het dorp staan de grote resorts, zien er allemaal goed uit maar vraag me toch af of die ooit allemaal vol met gasten zitten.. Voordeel is wel dat de meeste gasten hun geld wel in het hotel/resort zullen uitgeven want die kilometers loop je niet naar het centrum.
Even zoeken waar ik naartoe moet maar de app wijst me de weg weer feilloos.. Schitterende houten bungalow die nog even schoongemaakt moest worden. Jammer is wel dat ondanks n rookverbod er toch mensen zijn die zich daar niet aan houden. Ook bij aankomst vast ritueel, douchen en slapen..
Direct maar even het culturele gedaan en langs de twee wats (tempels) gelopen die naast het meertje staan. Deze hebben iets anders style dan de meeste in Thailand dus wel leuk om te zien. En daarna t dorp in om wat te eten, deze keer maar eens heel iets anders, een of andere theesalade en soort pittige salsa met crackers.. beide waren zeer smakelijk en gingen er goed in. Aangezien het toch nog bloedheet was de keet nog even opgezocht. Er staat nog een tempel op een heuvel, vanuit die tempel heb je een mooi uitzicht over de stad en de omgeving. Althans dat wordt er over geschreven. Ik had onderhand genoeg gezweet en had geen zin om anderhalve kilometer een trap te beklimmen.. Dus hoe het uitzicht werkelijk is dat zal mogelijk achterhaald kunnen worden op het internet..
's middags waren ze al bezig met de opbouw voor een marktje rond het meer dus dat werd de bestemming voor de avond.. Ging er ook vanuit dat de aanwezige toeristen hier wel zouden zijn. Ik had daarin wel gelijk maar het was toch echt een markt voor de Thai zelf.. Wellicht dat alle toeristen er waren maar die waren wel op een hand te tellen.. Groot deel van de avond doorgebracht met Mike, een Aussi die de loop op de motor deed. Even gezellig biertjes gedaan en net toen ik wilde weggaan werd ik aangesproken in het nederlands..Waren de beide gasten van de auto.. dachten namelijk al dat wanneer er een gek aan het fietsen is moet het haast wel n nederlander zijn.. Dus nog even blijven hangen en n klein biertje gedronken. Waren met auto met chauffeur door Noord Thailand aan het reizen.. ook best relaxed. Aangezien ze ook richting Pai gaan, zullen we elkaar wel ergens op de highway treffen. Dit ook omdat de chauffeur het wel prettig vind om een beetje uit te slapen.. Dan ben ik al weer n paar uur onderweg..

• 12 Oktober 2015 - 10:15

Louise:

Goedemorgen?...
    Ondanks het feit dat ik mij aansluit bij de "auto-toeristen (iets over een gek op een fiets?....) klinkt het naast alle inspanningen toch als een fijne vakantie. Ik begin me een beetje zorgen te maken over je "kaartlees-capaciteiten" ervan uit gaande dat bergop toch anders wordt weergegeven op een kaart dan bergaf/vlak maar wie ben ik, zonder Tom-Tom ben ik nergens. Vorige week dus met moeders naar Meppel geweest om de hangertjes te halen en daarna zijn we de stad in gegaan, een beetje gewinkeld en wat gegeten. Ze vindt het erg leuk om even de stad in te gaan en het gevoel te hebben er even uit te zijn. Haar korte termijn geheugen laat haar erg in de steek maar daar heeft ze zelf niet heel veel last van heb ik het idee. Volgende week hebben de kinderen vakantie en gaat Julia even met haast op stap. Verslag volgt want van haar zul je het niet horen vrees ik