Another steep motherf@#king berg. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Another steep motherf@#king berg. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Another steep motherf@#king berg.

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

11 Oktober 2015 | Thailand, Mae Hong Son

Mijn mentale weerbaarheid en veerkracht werd weer behoorlijk op de proef gesteld. Dacht toch werkelijk dat het n vlakke dag ging worden.. er weer mis...
En weer een dag op tijd er uit en weer een dag met een ontbijt van de 7eleven.. maar die 65kilometer zou niet veel van doen hebben.. gewoon een stukje trappen en klaar.. Nou dus niet..
Eerste kilometers ging t nog ligt omhoog en ging t nog vrij vlot maar na een uur begon het serieuze klimwerk weer en dat ging zo minstens twee uur door...wat een ellendig steile klote berg.. Was ook n superklamme dag die op een gegeven moment gewoon overging op lichte regen. Dit maakt het nog lastiger aangezien de weg dusdanig glad wordt dat je wel moet blijven zitten anders glipt het achterwiel weg.. terwijl ik aan het klimmen was zag ik twee jongens met scooters naast de kant van de weg staan. Een ervan had een bebloede arm en knie.. Die hadden dus ook ervaren dat het wegdek glad is. Na een hele tijd te hebben geploeterd bij een uitkijkpunt gekomen.. was onderhand ook weer droog geworden dus daar even gekeken en toch maar die foto genomen.. Mijn duits werd nog even op de proef gesteld door een oostenrijker die geen engels sprak..
Was onderhand ook door mijn drinken heen en was dus blij dat er toch iemand zo slim was geweest om daar wat drinken te verkopen naast die andere ellende. Terwijl ik aan het bijvullen was zag ik de nederlanders ook stoppen dus maar even nog teruggefietst om hallo te zeggen. Daarna rap de afdaling is. Wilde zoveel mogelijk kilometers maken voordat ook daar de regen zou beginnen.. het werd ook n race tegen de regen.. zo nu en dan haalde die mij in maar de weg werd net niet zo nat dat het gevaarlijk was om tempo te houden. Volgens de oostenrijker zou Pai te halen zijn was maar 40km verder en slechts een berg extra. Maar merkte dat die enkele klimmetjes wel begonnen door te wegen en daarbij waarom zou ik het me zo moeilijk maken..
Dus 'stick at the plan' en stoppen in Soppong. Ook hier hetzelfde resort voor het dorp, guesthouses erin. De eerste twee resorts zagen er zeer goed uit en was al aan het overwegen om later daar te vragen wat t moest kosten.. Maar afgelopen vakanties wel geleerd om eerst even de overige guesthouses te checken, opeens zie ik twee bekende gasten lopen, de engelse uit Mae Chaem.. it is a small world.. Waren eerst teruggegaan naar Chiang Mai om na een dagje Pai naar deze shithole te komen! Zitten in hetzelfde guesthouse dus dat wordt wel weer n paar biertjes drinken.
Voor de rest stelt het dorp weinig tot niets voor en er zijn dan ook maar weinig redenen te bedenken om hier te overnachten anders dat het kan. Voor Thai is het wellicht anders aangezien het in deze streek relatief koud kan zijn en dat vinden ze ook wel eens lekker..
Ingezet in mijn A-type bungalow, de eerste keer dat ik wel heeel goedkoop slaap.. maar een prima plekkie.