set your mind free - Reisverslag uit Trang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu set your mind free - Reisverslag uit Trang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

set your mind free

06 April 2017 | Thailand, Trang

Eerst wat recht te zetten, er bestaan geen ananasbomen... ananas is n plant.
ten tweede voor de mensen die echt alles willen weten, het dorp of stad waar ik overnachtte heet Khlong Thom..
Dus van daaruit vertrokken richting Trang. Maar niet voordat ik mn ontbijt had genuttigd. Deze keer maar s wat van mn brood gegeten met de altijd voorradige Skippy..sleep die laatste niet voor niets mee en ik weet zeker dat ik de pot niet leegkrijg..

het 7/eleven brood is waarschijnlijk te vergelijken met het wonderbrood uit de jaren 70 wat ook maar niet 'oud' leek te worden... het goedje wat waarschijnlijk in Europa is verboden zit er hier nog gewoon in waardoor t na dagen in een aangenaam verwarmde fietstas, het nog steeds voelt en smaakt alsof het net uit de oven komt... kortom best verdacht maar verdomd handig. Liever dat dan oud brood.....

na inlevering van de sleutel net de bazin niet meegekregen na Trang. Wilde wellicht ook s n rustig moment.. :-)
Vandaag n combinatie van route auto en fiets, dit om de afstand niet te lang maar ook niet tekort te krijgen....
met lekker rugwindje schoot n verdomd lekker op... beetje bewolkt dus voor thiase begrippen vrij fris.. shirtje moest zelfs dicht...

aangezien t lekker opschoot en niet te warm ook geen behoefte om n eetpauze in te lassen anders dan snel wat drinken en n broodje vd supermarkt.. uiteraard lukt t toch om zo en dan verkeerd te rijden maar niet heel veel...

maar de titel is niet voor niets gekozen... ondanks mijn besluit om toe te geven aan het 'gewoon' zonder bewust doel anders dan te fietsen en t te bekijkenvan dag tot dag, kwam ineens n gedachte naar boven. En die gedachte was toch het koppelen van een doel aan t fietsen,.... namelijk ik monhet fietsen ook prima gebruiken als n soort duurtraining waar ik baat bij hebt bij terugkomst in Nederland. Tenslotte bij terugkomst moet r toch weer gefietst worden en de dolomiti staat ook nog op t programma...
Ik betrapte me op bovenstaande gedacht en moest er n beetje om lachen maar het bracht ook n soort van teleurstelling te weeg. Blijkbaar zit t zo die, het moeten hebben van een doel dat je onbewust er toch weer eentje zoekt of verzint..... Maar t goede is dat ik t herken en t kan onderdrukken of te ontkennen...kortom t kiezen om doelloos of beter zonder specifiek doel rond te fietsen is lastiger dan t bedenken...

maar t schoot dus lekker op en leek de donkere wolken voor te blijven... totdat.... maar met n korte schuilsessie ook zo weer op pad en nog maar 14km te gaan .. dus moet goedkomen... en t kwam goed, alleen wel tot de naad nat geworden, bui duurde niet lang maar lang genoeg. Was ook deels n keuze...n beetje nat of gewoon doorfietsen...
het werd t laatste, ook omdat t toch al wist dat ik de volgende dag niet zou fietsen en mn spullen kon laten wassen...

aangekomen in Trang, toch gepresteerd om met aanwijzingen en extra rondje te fietsen maar dat mocht te pret niet drukken... weer eens n echt dorp met wat toeristen, alleen t feit dat ze r zijn en n wat vertier is maakt t al goed...
Ook hier weer wat herkenning, deze keer het treinstation... alleen hoe, wat, wanneer... not a clue.. wellicht dat n hulplijn t wel weet.

Volgende etappe zal richting Hat Yai gaan alleen hoever ik kom geen idee... in ieder geval is dat t begin van de oversteek richting de oostkant om daarna weer langs de kust omhoog te gaan om in ieder geval de laatste dag van Songkrat op 15 april weer in Bangkok te zijn..
maar daarvoor zal er nog wel n schrijven zijn geweest, ter lering en den vermaek...