Rong kwang n een beetje extra - Reisverslag uit Rong Kwang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Rong kwang n een beetje extra - Reisverslag uit Rong Kwang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Rong kwang n een beetje extra

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

12 Oktober 2018 | Thailand, Rong Kwang

Mijn avond doorgebracht met Doug uit Australië , 65 en met permissie van moeder de vrouw op reis door Thailand.. mooi om te horen dat t ook op de manier kan en niet direct achterdocht wordt gezocht..
Stom toevallig ontmoet omdat hij wilde eten bij het restaurant vd bekende chef-kok .. als mensen er speciaal naar opzoek gaan zal t toch ook wel zo wezen.. hij riep nog iets over n Michelin ster maar hoever dat t geval is..
Onze ontmoeting zorgde er wel voor dat mijn geplande ‘ontdek mijn plekje’ niet verder kwam dan de dichtbijzjinde kroeg.. ok daarbij kwam ook dat t opeens verschrikkelijk begon te regenen en dat behoorlijk lang aanhield dus vanuit de kroeg weer teruggelopen naar restaurant .. ook prima..
Volgende ochtend op tijd wakker en aangezien t hotel geen ontbijtservice had schuin overgestoken naar de vertrouwde 7/11.. kunt daarna t rustig opeten in de lobby, dat dan weer wel...

Schone fietskleding aan, mijn stalen ros bepakt en gaan.. toch nog ff n foto van een vd plaatselijke tempels genomen en de 101 op.. ging als n speer en de kilometers gleden onder de banden door.. zelfs de hoogtemeters weren relatief eenvoudig genomen en wegwerkzaamheden zorgden ook voor weinig oponthoud ... kreeg nog t idee dat n Thaise dame, die daarvoor had ingehaald me stond o te wachten maar die taalbarriere dan .. lol...lekker doorgefietst met wat muziek op.. fiets eigenlijk nooit met oordopjes en muziek .. maar de dag begon met veel verkeer, althans wanneer je dat niet meer zo gewend bent. Merk direct dat het in dit geval uitschakelen van een zintuig, je oren, de waarneming van de omgeving als de geuren ook worden verminderd .. waardoor de beleving en waarneming sterk afnemen.. naast dat t veiliger is dus n goede reden om geen muzik oid te gaan luisteren.

de 80 km zaten er dan ook rond t middaguur op, heel prettig . Even overwogen om nog 30km door te fietsen maar dat had weinig zin tgv de volgende dagen.
In Chiang Maun nog wel een goede gedachte , altijd handig om n Hotel te zoeken in de buurt ve 7/11 of n Tesco . Op die manier altijd eten en bier in de nabije omgeving .. het spotten van hotels gaat ook wat beter en bij binnenkomst dan ook al snel een eerste hotel gespot, toch ff doorfietsen om te kijken of ik echt een scherper ook had voor.. zag er nog n paar en aan t einde vh dorp een mooi hotel gespot .. na wat gebel kon ze me mededelen dat ik er rond 1 uur in kon.. dat was dus over anderhalf uur..
Gezien de grootte vh hotel en het bijgebouw kon ik me niet voorstellen dat er niet n kamer schoon was.. schoongenog dan maar 3,5km naar de Amazon met de gedachte dat ik wellicht Est tegen zou komen.. dat niet maar zag wel dat een kleine km verderop n hotel was kortom daar naartoe gereden n daar geïnstalleerd .. hier waren ze wel vriendelijk en behulpzaam..
Lang verhaal kort, prima dagje fietsen en met een nieuw plan voor morgen.. iets andere route waardoor ik net een stukje verder kom en daarmee de zwared dag, overmorgen 20km inkort ... lijkt mij wel zo relaxed .. maar we gaan t meemaken of dit goed uitpakt.. wordt vervolgd .. uw fietstoerist in het verre