Back to the real world and the city of marriage - Reisverslag uit Lampang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Back to the real world and the city of marriage - Reisverslag uit Lampang, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Back to the real world and the city of marriage

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

14 Oktober 2018 | Thailand, Lampang

S avonds had ik eerst nog even raar opgekeken naar de dikke deken die op t bed lag en geen laken maar kreeg al snel t gevoel wat de reden daarvoor was... ze hadden blijkbaar besloten dan wanneer je n airco hebt je dat ook zult weten.. de enige stand die dat apparaat had was n turbo stand.. welke temperatuur ik ook probeerde de ijspegels hingen bijna in mijn baard..
Leek mij niet dat die deken elke zou worden gewassen dus maar mijn lakenzak onderuit mijn tas gepakt.. toch niet voor niets meegenomen..
In ieder geval fris wakker geworden en ready for snotjes day in paradise.. maar ook beseffend dat t einde naderend was..
Deze dag begon eens anders namelijk heiig .. dat vond ik niet zo erg aangezien er nog een bergje was die ik moest overwinnen...
Maar het trok al best snel op.. maar de vaart zat er lekker in dus t ging allemaal goedkomen deze dag..
Tijdens mijn tochtje had ik al van alles achtergelaten en zo ook deze dag maar ook deze keer werd ik daar opgewezen.. de dame heeft daarvoor wel n stuk achter mij aan moeten rijden met de brommer om dan te vernemen dat ik t niet nodig had... ze zal wel gedacht hebben..
De berg van vandaag was zoals wielrenners wel eens zeggen n mooie loper.. niet te steil waardoor je lekker kunt doorfietsen op n relatief groot verzet.. ging dus lekker, om dit te vieren maar weer s een selfie gemaakt.. tijdens dat feit zag ik n renner omhoogkomen, uiteraard geen fietstoerist maar n Thai op n racer.. ging niet heel snel maar toch.. samen dus nog aar even op de foto om daarna samen verder te fietsen.. maar niet voordat hij zich had verbaasd over het gewicht van mijn fiets. Het motiveert mij altijd om even n tandje bij te zetten wanneer er iemand is dus wat vaart gemaakt en lekker doorgefietst tot aan de top.. in t begin had ik m nog wel gehoord en zijdelings achter mij zien fietsen, vlak voor de top al rijdend mijn shirt weer aangetrokken om daarna een snelle afdaling te doen... mij weer eens lekker naar beneden gestort.. verwachtte m wel te zien in mijn wiel of iets dergelijks maar blijkbaar had ie geen zin om nog een keer die berg op te gaan.. jammer was wel even leuk geweest..
De weg waar ik mij op bevond is de grote wg tussen Lampang en Nan waardoor het was drukker is dan n B-weg.. had al geschecked en uiteraard liep er n weg langs deze snelweg door de dorpjes.. man man wat was ik weer in mijn nopjes met mijn fantastische idee en uitvoering om via deze route naar Lampang te rijden.. het is dat ik geen veren bij mij had..
Echt n fantastische omgeving met super asfalt en tijdig n dorpje om wat drinken te kunnen kopen.. eten doe ik eigenlijk nauwelijks behalve dan bananen waar ik deze dag er geen had.. in het begin n tros gekocht en daarna altijd wel bananen gescoord bij n ontbijt oid.. had ook geen zin om die nog te kopen want mijn 7/11 brood en de Skippy moesten ook nog op...
Razende Roeland bereikte Lampang weer eens op tijd, had al ff gekeken naar n hotel die mij wel aanstond door met name de foto’s van het ontbijt .. ff zoeken maar zag r niet verkeerd uit en lekker op tijd bij de poort... veel verder kwam ik ook niet aangezien de dame van de receptie blijkbaar weinig zin had om haar best te doen om mij onderdak te geven.. check-in om 14.00 en niet eerder.. dat was dus meer dan twee uur wachten .. dus f#@k it, rij wel verder. Ze deed nog wel n suggestie maar I go my OWN way.. moest LeNeuf worden.. was wel weer vijf kilometer fietsen maar tijd zat.. hier wel iemand die zijn best deed en ook al was t schoonmaken nog niet klaar van alle kamers, hij vroeg wel of er al n kamer schoon was.. zo waar, waarbij hij wel aangaf dat t plafond niet heel hoog was.. alles prima en de plafond was hoog genoeg.. had nog allerhande Info mbt wat er zoal te doen en te zien was.. en dat was veel.. eerst maar s douchen enzo.. tukkie en was rond drieën wel klaar om naar buiten te gaan maar holy crap wat heet.. dus maar even uitgesteld tot n later moment..
Na vijven nieuwe poging en lopend op pad, had wat tempels aangestreept waar ik wel ff naartoe zou lopen maar dat was n kleine misrekening .. kon wel maar dan had ik voor n dichte deur gestaan was allemaal net iets verder dan gepland.. dus maar naar de walking streets gegaan.. paar straten worden s avonds afgezet waar dan metname n food market ontstaat.. en daar was t druk, heel druk, blijkbaar vinden die Thai dit ook mega gezellig..
Het enige is dat je daar weinig plekken ziet waar je kunt eten met n biertje erbij.. dus de eerste avond geen bier bij t eten..moet niet gekker of gezonder worden! Of gezond gesproken, in onder andere Groningen willen ze straten rookvrij maken, dat was dus hier ook gewoon t geval... hier mocht dus niet gerookt worden en dat gebeurde dus ook niet dat terwijl ze hier nog best verstokte rokers zijn.. iets anders wat opviel waren de mega schone straten.. geen afval op straat te zien en toch ook nauwelijks afvalbakken oid.. met betrekking tot afval, ook tijdens het fietsen weinig afval oid gezien..

Lampang, voor uw romantische trouwfoto’s ... in Lampang hebben ze onder andere nog paard en wagen waarmee je door de stad kan worden vervoerd.. deze rijtuigen staan op meerdere plaatsen in Lampang. Blijkbaar is dit n goed selling point voor bruidsparen.. want naast dit romantisch transportmiddel grossiert te stad in kledingwinkels met bruidsjurken.... dus mocht iemand nog een romantische vakantiebestemming zoeken... Lampang is uw bestemming...

Morgen t laatste rukje terug naar de eindbestemming, Chiang Mai, zo n 100km met nog wat hoogtemeters, maakt allemaal niet zoveel meer uit gezien t de laatste dag wordt van een mooi maar zwaar rondje Noordoost Thailand ... toch ook weer n apart gevoel..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth

In het verleden veel gereisd waarbij veel landen gezien zijn vanachter het glas van locale transportmiddelen. Sinds een paar jaar veel gebruik van de fiets voor de verplaatsing in de landen.. Al fietsend maak je de omgeving en mensen intensiever mee wat het meer een reis dan vakantie maakt...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 152614

Voorgaande reizen:

05 April 2019 - 05 April 2019

The end of an era

01 Oktober 2018 - 01 Oktober 2018

Golden Triangle

27 Maart 2017 - 19 April 2017

Here we go again..

22 April 2016 - 13 Mei 2016

same same.. but different

29 September 2015 - 29 Oktober 2015

Wrapties goes Thailand

11 December 2014 - 24 December 2014

Prathet Thai....

18 December 2013 - 18 Januari 2014

Cuba libre..

13 December 2012 - 14 Januari 2013

duizend pagodes

25 Maart 2012 - 03 April 2012

Marsa Alam

12 November 2011 - 12 December 2011

Vietnam..again

10 December 2010 - 01 Januari 2011

duiken sipadan

28 November 2009 - 27 Februari 2010

Reis(t)trappen

26 November 2005 - 24 December 2005

Amsterdam - Dakar / Barreltocht

Landen bezocht: