Pffffff phu chi fa - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Pffffff phu chi fa - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Pffffff phu chi fa

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

07 Oktober 2018 | Thailand, Chiang Khong

Na dagje lekker relaxed doorgebracht te hebben met beetje zwemmen en veel nix doen, s avonds nog even met Tom, de footballcoach, afgesproken voor food and beer. Was weer gezellig in de bar en evenals als gisteren nog ff tequila shot gedaan met de barvrouw .. zoekt blijkbaar n excuus om van de tequila af te geraken..
Vantevoren nog even de rit bekeken mbt hoogteprofiel en hoewel de klim lang zou zijn leek deze nu extreem steil.. dit stemde mij uiteraard weer goed.. dit ondanks dat de Engelse eigenaar zei dat t echt steil was.. maar denk dan altijd maar dat ze niet weten wat die gastjes op de fiets kunnen. Eerste gedeelte wel alternatief genomen, vlak langs de mekong, dit scheelde n klimmetje, je weet nooit of je die krachten toch nog ergens nodig hebt.. nou deze dag had ik nog wel meer extra kracht kunnen gebruiken ..
Ging best lekker en schoot best op.. eerst nog n stukje lekker tussen de bomen klimmen.. bedacht me al dat dit n supermooie klimmetje was.. opeens wat t bordje dat dat t nog 8km kilometer naar phu pi fa was.. nou dat is natuurlijk n stukkie van nix.. in Nederland. Of daar waar t vlak is en niet teveel wind tegen..
Maar het eerste gedeelt was al behoorlijk pittig maar de hele steile stukken vielen nog mee en niet te lang.. uiteraard gaan je dan n beetje rekenen hoe lang je nog onderweg bent .. dat had ik beter niet kunnen doen..
Onderhand al n mooi aantal uren op de fiets en mocht nog even genieten van een lichte afdaling door een van de vele nietszeggende dorpjes die op zo n dag doorkruist.. aan t einde van het dorp zo’n vier km voor de geschatte bestemming, lag het begin van DE MUUR... er moet iemand zijn geweest die sadistische trekjes had en n hekel aan fietsen of fietsers... die was gewoon niet normaal meer, veelal zijn de steile stukken beperkt tot n paar honderd meter maar hier leek t erop alsof elke vlak stuk gemeden was en zoveel mogelijk gezocht was naar stijgingspercentages die onmenselijk waren voor n fietser.. of in ieder geval eentje met bagage bij zich...
Als gezongen: ‘when I die I Will go to heaven, because I already have been in hell’....
die was geen weg meer, wanneer er uit uitzien als n weg maar verticaal loopt is het gewoon n schuine muur...
de enige manier om t niet teveel in je systeem te laten komen en te overleven is niet te ver veruit te kijken, je niet op te winden ( wat geen sinecure) en de HEEEEELE weg te gebruiken.. kortom de vier kilometer verdubbel je gewoon door zigzaggend over de weg te gaan.. op die wijze kom je noglangzaam vooruit en hoef niet te af te stappen. Ok ok alleen afstappen om even de druk van de benen te halen en op adem te komen .. op de momenten lijkt t wel of opeens iedereen die weg moet hebben.. de hele dag nauwelijks verkeer en tijdens die klim leek er een of andere duistere afspraak te zijn om die treurniswaardige stumper op de fiets n lesje te leren en lekker heb op de verkeerde momenten, dat was elk moment, in te halen of tegemoet te komen ..
Was onderhand bijna zelf een bezienswaardigheid, niet als zwoeger maar als levende waterval...
maar zolang je niet opgeeft, bereik je je bestemming uiteindelijk toch n keer...
Had in maps.me de hotel bij de top als bestemming maar dat laatste klimmetje kwam ik echt niet meer op.. had al wat huisjes gezien waar ik onderhand al twee keer was langsgefietst en dus daar maar aangebeld ... inderdaad te huur.. je merkt dat de prijzen hier wat hoger liggen n mijn onderhandelingspositie is ook niet heel groot aangezien ik er onderhand wel volkomen uitgewoond en uitgewrongen uitzag..
al met al geen slechte plek, mooi uitzicht.. enig minpunt geen restaurant in de buurt, althans dat dacht ik... dus maar naar t dorp gefietst.. dacht 2,5km maar dat bleek weer n helaas 4,5 te zijn en weer geen meter vlak.. eerste beste hut gepakt n gegeten.. daar waren meerdere hotels n vroeg mij af waarom ik daar niet terechtgekomen was.. maar tja dingen gaan zoals ze gaan.. en in geval van vermoeidheid etc niet altijd even scherp.. na maaltijdje weer terug in t donker waarbij ik wist dat ik n keer links zou moeten.. fietsen fietsen fietsen n geen links.. was al bang dat ik weer s tevergeefs doorgefietst was n ik weer moest klimmen.. net op t moment dat ik wilde afstappen om mijn mobiel te checken fiets ik voor mijn hut .. had slechter kunnen eindigen..
Morgen vroeg op om te doen waarvoor ik hier naartoe ben geklauterd namelijk de zonsopgang ... maar hopen dat t gepaard gaat met vuurwerk en n muziek.. heb ik wel verdiend..

  • 09 Oktober 2018 - 04:46

    Sjoukje:

    Wat kan ik toch heerlijk lachen om je verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth

In het verleden veel gereisd waarbij veel landen gezien zijn vanachter het glas van locale transportmiddelen. Sinds een paar jaar veel gebruik van de fiets voor de verplaatsing in de landen.. Al fietsend maak je de omgeving en mensen intensiever mee wat het meer een reis dan vakantie maakt...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 152607

Voorgaande reizen:

05 April 2019 - 05 April 2019

The end of an era

01 Oktober 2018 - 01 Oktober 2018

Golden Triangle

27 Maart 2017 - 19 April 2017

Here we go again..

22 April 2016 - 13 Mei 2016

same same.. but different

29 September 2015 - 29 Oktober 2015

Wrapties goes Thailand

11 December 2014 - 24 December 2014

Prathet Thai....

18 December 2013 - 18 Januari 2014

Cuba libre..

13 December 2012 - 14 Januari 2013

duizend pagodes

25 Maart 2012 - 03 April 2012

Marsa Alam

12 November 2011 - 12 December 2011

Vietnam..again

10 December 2010 - 01 Januari 2011

duiken sipadan

28 November 2009 - 27 Februari 2010

Reis(t)trappen

26 November 2005 - 24 December 2005

Amsterdam - Dakar / Barreltocht

Landen bezocht: