on the road again - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu on the road again - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

on the road again

03 April 2017 | Thailand, Phangnga

Aangezien t weer n tijdje geleden is, is t ook weer bedenken wat de routines waren... ten eerste nooit denken dat je nog wel n volgende kans krijgt om iets te kopen of te regelen. Dus toch weer n stukje teruggefietst naar de 7-eleven voor water, minute maid, brood....
all geared up dus op pad, de weg is bekend aangezien ik deze al vaker heb mogen fietsen... wel n lekker windje in de rug dus t schiet lekker op... dit mag ook wel want er ontstaan n paar serieuze wolken. En zo vaak komt er dan toch ook water uit. En niet n lullig miezerig buitje maar meer n emmer water die leeggegooid wordt...en net als met n emmer, zo voorbij.. gelukkig wel kunnen schuilen dus de boel mooi drooggehouden. Voordeel van het warme weer is dat t asfalt ook zo weer droog is.. lekker toeren en schoot mooi op... had al gezien om mn mobiel dat ik ergens naar toe rechts moet, ff doorgefietsten inderdaad gaf mapsme aan dat het inderdaad de juiste weg was. Vlak daarvoor n eettent gezien die er heel netjes uitzag.. regel 1 stel niet uit , dus terug gefietst om daar te eten. Eten was weer goed en mensen altijd bereidt om je te helpen. Ondanks je geen id hebt hoeveel t zou moeten kosten, kostte t heel weinig. Weer bevestigd dat je maar heel weinig wordt afgezet.
Weer lekker doorgefietst maar werd achtervolgd door de donkere wolken die me wisten in te halen.. en kwam op dat moment een overkapping tegen. Dus daar mn fiets neergezet. Had niet goed gekeken maar er was ook n kleine winkeltje bij zoals je die overal eigenlijk ziet. Meisje werd gesommeerd om n stoel te halen zodat ik kon zitten... weer zo lief en gastvrij zonder enige bijbedoelingen. Meisje moest wel nog even kort engels oefenen maar dat was t ook. Kreeg nog n flesje water en pinda's, gewoon omdat ze t kunnen geven... dan is er toch wel enige vorm van schaamte dat ik dat wellicht te weinig doe..
na enige weer droog dus rap verder maar de droogte duurde niet heel lang en ik kon dus weer schuilen.. deze heet geluk dat ik precies in n dorpje was en onder de overkapping allemaal stoelen stonden opgestapeld. Dus relaxed afwachten, het getik of geraas van de regen had wel n hele relaxte invloed op mij want ik zakte toch langzaam weg in n slaaptoestand... maar gelukkig niet volledig weggezakt en doorgefietst. Mapsme heeft meerdere routes voor met de auto, fiets en lopen. Tot nu toe was de fietsroute me goed bevallen dus toen ik n afslag miste terug gefietst om de fietsroute op te pakken.. begon erg leuk met beetje onverharden grind maar het grind werd steeds meer de vorm van kiezelstenen te krijgen.. en door de regen waren er ook sporen ontstaan dat in combinatie met hele steile klimmetjes maakt t niet allemaal fietsbaar.. kortom toch n keer moeten wandelen... zsm de weg weer opgezocht en t laatste naar pha nang afgelegd.. daar aangekomen eigenlijk snel n vrijstaande bungalow gevonden. Wist me nog te herinneren dat t n dorp van nix was en t was relatief laat dus deze mogelijkheid benut. Leuke bungalow aan t water.. alleen sluit niet helemaal aan bij regel twee, indien op zoek naar aanspraak geen vrijstaande bungalow huren maar zoek n backpackerplaats.
Eerste lange fietsdag voorbij, morgen richting Krabi of Ao Nang...