Mae Chan - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Mae Chan - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Mae Chan

04 Oktober 2018 | Thailand, Mae Chan

Twee wegen die richting Mae Chan gaan.. of althans t eerste gedeelte .. gaan op t zelfde moment de berg over... eentje waar al dat verkeer overgaat of de rustige weg.. uiteraard kies ik voor de laatste ... lekker rustig zullen we maar zeggen... door leuke authentieke dorpjes en dankzij de navigatie rij je niet te vaak verkeerd...schoot lekker maar wist dat dat bergje eraan kwam... voordat ik dat klimmetje moest ondergaan, even geoefend door n steile erg te kiezen die ergens anders naar toeging.. gestopt omdat de weg wel heeel lang bleef stijgen... goede keuze ..
Omgedraaid en de juiste weg genomen , stonden ook al snel borden voor Mae Chan dus kon niet meer verkeerd gaan..
Weer op de grote weg aangekomen bleek dat t verkeer op n gemiddelde B weg in noord groningen bijna drukker is... maar die zijn dan wel weer vlakker .. als al geschreven er wordt hier weinig rekening gehouden met fietsers.. steile stukken die ik nog net kan doen in de granny verzet.. zou bijna zo mega groot kransje achter willen.. of n lichtere fiets .. maar als altijd de klim overleefd en kon weer war worden afgedaald... helaas was er ook toch nog een stukje steil klimmen .. maar toen was t ook afgelopen .. gelukkig ook maar want de benen zijn niet gewend aan al dit klimwerk en dagelijks fietsen ...
In Mae Chan weer rondje door t dorp gedaan en t hotel slash resort leek van afstand n mooi bord met een gribbisch bende .. voelde al n nieuw rondje door t dorp komen maar de bar die ik er vlak ervoor had gezien maakte dat ik toch de boel van dichterbij ben gaan bekijken .. bleek dat ik gewoon naar t verkeerde gebouw keek. Hotel resort stond n stuk verder naar achteren..
zag er allemaal prima uit, prijs was ff n dingetje .. balieprijs lag n stukkie hoger dan op bookings .. geef vaak af op de altijd aanwezige internet tijdens de vakantie maar kwam nu best goed uit. Snel boeking gemaakt en zowaar voor minder n mooie twee onder een kapper in de tuin.. zwembad op loopafstand dus geen klagen ... ook nog gezwommen wat best lekker ontspannend is om daarna in de kroeg wat te eten en drinken ... ondanks dat ik weinig verwachtte vh dorp viel t zeker niet tegen met dank aan de nabij gelegen kroeg. Indien ik n massage gewenst had, de keuze was reuze ... tussen de weg en de ingang vh hotel waren minstens zeven massagesalons... blijkbaar is t ook wel eens drukker in het hotel..
morgen richting de golden triangel ...niet naar de grenspost maar via Chiang Saen naar Chiang Khong...
T ommetje omdat t kan en de weg naast de mekong mee meandert naar mijn eindbestemming van de dag...
Chiang Khong, is een vd manieren om Laos in en uit te komen.. echt of was n backpackers dorp...we gaan s kijken wat de tijd met t dorp gedaan heeft..