Chiang Maun, easy ride - Reisverslag uit Chiang Muan, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Chiang Maun, easy ride - Reisverslag uit Chiang Muan, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Chiang Maun, easy ride

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

09 Oktober 2018 | Thailand, Chiang Muan

Na n tweetal relatief of zeg maar absoluut zware dagen voor deze jongen was t tijd voor n rustig dagje fietsen.. in principe is de afstand met in achtneming het vlakke profiel prima te doen... maar dankzij de avond ervoor met net iets teveel inname van koolhydraathoudende drank, aka bier, begon de dag iets trager al gepland.. na t ontbijt en t meenemen van mijn voorraadje bananen op pad.. weg was niet echt moeilijk te volgen aangezien er weinig opties waren.. tempo toch nog aardig kunnen vasthouden en dankzij het feit dat de bomen mij lekker in de schaduw hielden een genoegelijk ritje.. maar zoals altijd kwam ook deze keer snel een eind aan dit genoegen.. t kwam weer als n verrassing, die ene berg die ik ff over t hoofd had gezien..
Dat en het feit dat die schaduw ergens lag waar ik niet reed met n snel gestegen temperatuur maar t weer zo n dag... als altijd.. zolang je doorfietst komt er n eind aan daarna beetje op en af maar al met al schoot t lekker op en kwam dat niet zeggende dorp toch mooi om tijd in zicht.. t gegeven is om ruim van te voren te checken op bordjes van hotels of eigenlijk iets met 24 erop. Bij de waarschijnlijk enige echte kruising die t dorp had zak ik al snel twee?! hotels de ene net iets ouder dan de ander.. al heel snel besloten dat t de nieuwe moest worden.. bleek van dezelfde eigenaar en top in orde.. lekker geïnstalleerd en ff naar de nabije 7/11 voor mijn lunch .. ff tukken en rond 1900 op zoek naar n eettent.. dat wat een misrekening... in de grote plaatsen kun je tot laat eten maar hier sluiten ze de boel gewoon heel op tijd waardoor er rond zevenen niets meer valt te beleven anders dan de 7/11 en de Tesco .. kortom eten gescoord bij de super en plat .. de volgende dag stond de volgende etappe naar Nan gepland .. de kaart laat de groene stroken zien dus daar zal t weer n beetje klimmen worden.. maar die 640 hm vallen reuze mee