same same.. but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu same same.. but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

same same.. but different

Door: kenneth

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

22 April 2016 | Thailand, Bangkok

Same same... (vrijdag 22-04)

Iedereen die weleens in Thailand is geweest heeft het ongetwijfeld vaak gehoord. Met name tijdens het onderhandelen voor de t-shirt dat net echt is maar prijstechnisch te mooi om waar te zijn.. en toch nog die paar baht proberen eraf te lullen.. kan natuurlijk ook zijn dat het shirt met de tekst 'same same .. bur different' nog in de kast ligt als een reliek uit een ver verleden waar je nog dacht dat je zou blijven reizen en t leven een groot feest was zou worden..

Het is waarschijnlijk wel duidelijk waar ik me dus bevind..Thailand en nu nog in het backpackers mekka Khao San road in Bangkok... De omgeving is bezaaid met hotels en er komen regelmatig nieuwe bij, favoriet New Siam Riverside deze keer overgeslagen maar naar de nieuwe telg van het imperium gegaan, New Siam Palace View, het zicht heb ik dan niet maar ach niet echt erg. Alles nog nieuw en n beetje under construction maar geen last van.. beetje uit het episch centrum maar via de 5minuten wandelen moet lukken..

Tegen de middag gearriveerd in een warm BKK maar bij het uitstappen van het vliegtuig is het een beetje thuiskomen.. De eerste stappen komt de warmte je tegemoet en de bekende geuren die horen bij Thailand. Niet iets wat je kunt omschrijven maar je herkent en voelt het direct..terug in Thailand.. wellicht iets van 'like or hate it' maar moet ik nog zeggen 'I love it?'..
Relaxte vlucht en lukte ook weer om de nodige uren te slapen. Dit ondanks een aardig verkoudheid..

Al van veel mensen de vraag gehad, 'al weer naar Thailand?' of 'daar ben je toch net geweest?'. Tja niet te ontkennen dat ik in oktober hier nog was en dat ik hier al vaak ben geweest dus 'same same' ..maar nooit hetzelfde... waar ik afgelopen jaar rechtstreeks een vlucht naar Chiang Mai om daar een stuk te fietsen.. Ik reed de Mae Hong Song loop maar had ook gezien dat er ook nog een loop richting golden triangle was..
Desondanks was dit niet direct het eerste waar ik aan dacht. Eigenlijk had ik wel t idee om weg tegaan maar eigenlijk zonder plan. Enige wat daarbij wel duidelijk was dat een vlucht naar BKK wel handig was. Tenslotte daar kun je overal van naar toevliegen ..veel low cost airlines.
Toch opeens weer t idee gekregen om de route naar de golden triangle te gaan fietsen. Kreeg al weer zin in om daar door te natuur te fietsen waarbij veel nog ongerept lijkt en er weinig toeristen zijn die dat beeld verstoren..was al lekker in mijn nopjes dat ik mijn plan gereed had en ik me kon voorbereiden.. had daarbij het idee om daarna wellicht door te vliegen naar bali om te gaan duiken.. Ik zeg 'perfect plan'.. helaas als vaker..als iets te mooi lijkt om waar te zijn... Mijn plannen zijn voor n groot deel maakbaar op een detail na, het weer of temperaturen.
Dit deel van het jaar is het 'slechts' rond de 40graden in Noord Thailand..tja dat in combinatie met het fietsen door een minstens heuvelachtig gebied is wellicht toch niet echt een 'perfect plan'.. dan maar eens kijken naar Bali.. goede nieuws daar, een stuk minder warm maar daar krijg je dan weer veel regen en onweer voor terug.. mmm.. Echter n flexibel reiziger is niet voor n gat te vangen.. dus die kaart er maar weer eens bij.. en ach er zijn gelukkig nog andere opties in little paradise.. na al die keren Thailand dan toch maar eens naar de 'tourist trap' Bridge over the river Kwai', circa 120km westelijk van de hoofdstad. Van daar naar t zuiden, afhankelijk van hoe en wat bepaal ik dan weer mijn route. Bedoeling is om een kleine twee week te fietsen en dan nog ergens te duiken..
Westkust loopt qua toerisme en duiken hier en daar ten einde dus daarmee wordt al weer wat voor mij bepaalt..of ik wil of niet...

Ga weer proberen om inde aankomende periode jullie op de hoogte te houden van mijn dagelijkse beslommeringen van de 'eenzame' fietser. No 'purple rain'..en '1999' km zal ik niet halen.. Zondagochtend staat gepland om de stad te verlaten en gezien de huidige temperaturen het plan om eens echt vroeg op pad te gaan...
Nu rond negen s'avonds om in het ritme te komen zo nog maar eens n rondje door t gebied,,of toch de luikjes dicht..

  • 22 April 2016 - 16:11

    Sandra En Adriaan:

    Het nieuwe van Prince is ook in Thailand al doorgedrongen. Veel plezier met de fietstocht! En het maakt echt niet uit als je er al voor de zoveelste keer komt. Een kroeg als de Bres of Pintelier verveelt toch ook nooit? Het gaat erom wie je ontmoet!

    Groetjes,

    Sandra en Adriaan

  • 24 April 2016 - 21:10

    Bert En Idaline:

    Hè je zit ineens in Thailand?! Met je trouwe reisgenoot F. Iets? We wensen je mooie meters op de pedalen en onder de zeespiegel. Goeds van hier tussen de hunebedden en hagelstenen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth

In het verleden veel gereisd waarbij veel landen gezien zijn vanachter het glas van locale transportmiddelen. Sinds een paar jaar veel gebruik van de fiets voor de verplaatsing in de landen.. Al fietsend maak je de omgeving en mensen intensiever mee wat het meer een reis dan vakantie maakt...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 152513

Voorgaande reizen:

05 April 2019 - 05 April 2019

The end of an era

01 Oktober 2018 - 01 Oktober 2018

Golden Triangle

27 Maart 2017 - 19 April 2017

Here we go again..

22 April 2016 - 13 Mei 2016

same same.. but different

29 September 2015 - 29 Oktober 2015

Wrapties goes Thailand

11 December 2014 - 24 December 2014

Prathet Thai....

18 December 2013 - 18 Januari 2014

Cuba libre..

13 December 2012 - 14 Januari 2013

duizend pagodes

25 Maart 2012 - 03 April 2012

Marsa Alam

12 November 2011 - 12 December 2011

Vietnam..again

10 December 2010 - 01 Januari 2011

duiken sipadan

28 November 2009 - 27 Februari 2010

Reis(t)trappen

26 November 2005 - 24 December 2005

Amsterdam - Dakar / Barreltocht

Landen bezocht: