Trein naar Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu Trein naar Chumphon - Reisverslag uit Chumphon, Thailand van Kenneth - WaarBenJij.nu

Trein naar Chumphon

Blijf op de hoogte en volg Kenneth

01 Mei 2016 | Thailand, Chumphon

Lekker gerelaxed op gestaan en richting station gepeddeld.. aangekomen via de zij ingang het perron opgefietst.. onderhand wel bekend dat dit de makkelijkste manier is op daar te komen. relaxed de fiets bij de overige bagage gezet en de bagageman opgezocht. Want je moet betalen om je fiets mee te krijgen in de trein.
Mijn treinkaartje van de expresstrein in de hand te man benaderd.. hij kijkt en schud zijn hoofd.. even bij mij verbazing want gisteren was toch verteld dat die voor 120baht meekon.. Hij wijst nog eens naar het loket en zo waar daar zit de man die mij gisteren wist te vertellen nadat hij mij een kaartje voor de expresstrein van 550baht had verkocht dat de fiets voor 120baht in de trein kon..
Dat zeg ik nog eens tegen heb, ja maar ik had gevraagd hoeveel het kostte om de fiets mee te nemen in de trein en daarbij niet expliciet gemaakt dat ik in dezelfde trein wilde meenemen.. dat kan namelijk helemaal niet... tja technisch gezien heeft hij gelijk, inderdaad niet specifiek aangegeven dat ik mijn fiets naar dezelfde plek met dezelfde trein wilde meenemen.. maar gelukkig was er nog n optie.. de fiets in een andere trein en ik in de expresstrein.. nog maar eens gevraagd wat n kaartje kostte voor die trein..58baht..maar dan derde klas.. Je laat je transportmiddel niet alleen die dan maar een stukje langer afzien in de derde klas. treinkaart voor de expresstrain kon ik als weggooien maar ach die had ik toch al betaald.
Even n paar uur afzien in de trein maar je komt er. Zat in de laatste wagon waar ook alle bagage lag die hier en daar uit de wagon werd gehaald om als soort post te worden afgeleverd. Alle verkopers van de trein zaten hier ook wanneer ze hunrondje niet deden die levendig was het er zeker.. helaas weinig van de gesprekken meegekregen.. aangekomen in Chumphon nog even gezocht naar een specifiek guesthouse maar dat was weer eens lastig dus maar weer naar het 'vertrouwde' hotel.. geen gedoe en alles zo geregeld, zelfs het bootkaartje naar Ko Tao! Kortom op sommige zaken kun je vertrouwen!
De vorige keer hadden Sjoukje en ik in de ochtend allemaal mandjes zien staan maar wat dat nu precies was wisten we niet..Nu zag ik ze weer staan en zag dat daarin de dim sum in ging.. dat maar eens geprobeerd en van een top maaltijd genoten! uiteraard moet je het daarin niet hebben van de omgeving maar dat mag het smaakgenot niet drukken.. Met een volle buik weer terug t hotel in. De bus zou me om 5.30 oppikken dus ontbijt van het hotel zat er niet in.. maar dat is de volgende etappe van de reis.. n paar dagen duiken bij Ko Tao.. #zinin

  • 04 Mei 2016 - 09:03

    Faria:

    Nice jouw reisverslag!
    Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kenneth

In het verleden veel gereisd waarbij veel landen gezien zijn vanachter het glas van locale transportmiddelen. Sinds een paar jaar veel gebruik van de fiets voor de verplaatsing in de landen.. Al fietsend maak je de omgeving en mensen intensiever mee wat het meer een reis dan vakantie maakt...

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 152608

Voorgaande reizen:

05 April 2019 - 05 April 2019

The end of an era

01 Oktober 2018 - 01 Oktober 2018

Golden Triangle

27 Maart 2017 - 19 April 2017

Here we go again..

22 April 2016 - 13 Mei 2016

same same.. but different

29 September 2015 - 29 Oktober 2015

Wrapties goes Thailand

11 December 2014 - 24 December 2014

Prathet Thai....

18 December 2013 - 18 Januari 2014

Cuba libre..

13 December 2012 - 14 Januari 2013

duizend pagodes

25 Maart 2012 - 03 April 2012

Marsa Alam

12 November 2011 - 12 December 2011

Vietnam..again

10 December 2010 - 01 Januari 2011

duiken sipadan

28 November 2009 - 27 Februari 2010

Reis(t)trappen

26 November 2005 - 24 December 2005

Amsterdam - Dakar / Barreltocht

Landen bezocht: